Projektadministratör/ekonom

Arbetsbeskrivning

På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.

Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.


Tyréns söker nu till avdelningen Uppdragsstöd Syd inom Affärsstöd en Projektadministratör/ekonom som ska jobba ut mot våra avdelningar. Hos oss har du möjlighet att komma in i en spännande organisation och arbeta i en miljö med drivna och hjälpsamma kollegor. 

Om tjänsten

I rollen som Projektadministratör/ekonom är du ett viktigt stöd för uppdragsansvariga, chefer och övriga medarbetare. Du skapar struktur i våra stödsystem, lägger upp uppdrag, fakturerar och ser till att vi har god ordning i våra kundprojekt. Rollen innebär ekonomiadministrativa uppgifter som hantering av tidrapporter, avstämningar av tid och utlägg, kontering av leverantörsfakturor, månadsgenomgångar av uppdragsekonomi med uppdragsansvariga och chefer etc. I större uppdrag stöttar du uppdragsledningen med ekonomistyrning och rapportering, samt uppdaterar projektbudgetar och gör ekonomiuppföljning i uppdragen. Arbetet är till stor del självständigt men du kommer att ingå i ett team där man är mån om att hjälpa och avlasta varandra när det behövs.

Du kommer att hantera och stötta ett antal avdelningar och de uppdrag som avdelningen ansvarar för. Du kan också komma att arbeta med större, eller mer komplexa, uppdrag där du arbetar mer ute i själva uppdragen, där det krävs en djupare kunskap om projektredovisning och ekonomi och där du ska kunna vara rådgivande till uppdragsledningen i projektredovisnings- och projektstyrningsfrågor. 

Du är delaktig i att utbilda nya chefer och medarbetare i Tyréns rutiner och processer inom Uppdragsstöds område.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll i en konsult- eller projektorganisation. Du har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå, eller liknande. Du har förmåga att förstå ekonomi i ett helhetsperspektiv och har erfarenhet av fakturering och projektredovisning. God kunskap i Office365, framförallt Excel är nödvändigt. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Visma PX Control eller liknande projektredovisningssystem samt har kännedom om Power BI.

Som person har du en förmåga att snabbt skapa goda relationer och gillar att ha många kontakter med andra människor. Du har förmåga att förklara saker på ett pedagogiskt sätt. Du arbetar strukturerat, är noggrann och kan ta eget ansvar för att arbetsuppgifter blir slutförda i tid. Du motiveras av att, självständigt, arbeta med siffror i en arbetsmiljö med högt i tak och med högt tempo.

Placeringsort

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med ett attraktivt läge i Malmö.

Vill du veta mer?
Tveka då inte att kontakta Avdelningschef Uppdragsstöd Syd, Elisabeth Mellberg 070-590 30 19, elisabeth.mellberg@tyrens.se

 


Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


21 november 2024