Projektadministratörer

Arbetsbeskrivning

Rikspolisstyrelsen är central förvaltningsmyndighet för Polisen.Rikspolisstyrelsens huvuduppgift är att utöva tillsyn över Polisen och verka för planmässighet, samordning och rationalisering.Vid Rikspolisstyrelsen finns ett huvudkontor i vilket ingår fem avdelningar samt internrevisionen och staben.Dessutom finns Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan och Rikskriminalpolisen.Rikspolisstyrelsen arbetar enligt beställar-utförar metoden och har totalt ca 2200 anställda.Polisens verksamhetsstöd (PVS) utför tjänster till Polisen i hela landet på uppdrag av RPS huvudkontor.Verksamheten är geografiskt spridd i hela landet.Befattningen är placerad vid Polisens verksamhetsstöd, Utvecklings- och förvaltningsenheten.Enheten har som mål att arbeta processorienterat.Vi utvecklar och förvaltar ett spännande IT-stöd som består av många stödsystem av olika karaktär, som polisen i hela landet behöver för att utföra ett bra arbete.Vi söker 1-3 projektadministratörer, och vi söker både Dig som har ambitionen att inom några år gå vidare till en projektledarroll och Dig som vill arbeta i denna roll och utvecklas med den.Arbetsuppgifter Arbetet som projektadministratör är varierat och beroende på uppdragens storlek och art kan följande moment ingå: - Hantera allmän administration i och kring projekt, såsom tidredovisning och tidsplaner.- Sammanställa underlag för uppföljning av budget samt kostnadsuppskattningar, prognoser, och uppföljning av projektets ekonomi.- Delta i projektets personalplanering och praktisk hantering av resursbeställningar.- Informationsspridning och marknadsföring i samarbete med informationsansvarig.- Skriva protokoll vid möten.- Kontakter med projektets verksamhetsrepresentanter och kontaktpersoner.- Ansvara för projektarkiv, akter i diariet och dokumenthantering.- Ansvara för upprättande och uppdatering av projektets webbplats.- Praktiskt arbete kring och förberedelse för möten och seminarier.- Delta i arbetet med att planera och genomför introduktion av nya projektmedlemmar.Kvalifikationer Vi söker dig som har; - erfarenhet av att arbeta inom en statlig myndighet - minst 2 års erfarenhet av arbete som projektadministratör - goda kunskaper inom ekonomi - goda kunskaper i Office-paketet - erfarenhet av protokollskrivning - goda kunskaper i engelska, både tal och skrift - goda kunskaper i något projektstyrningsverktyg, t ex Clarity eller MS Project - har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Meriterande Det är meriterande om du; - har utbildning inom projektadministration - har kunskap om projektstyrningsmodeller, ex RUP - har erfarenhet av Agresso - har erfarenhet av versionshanteringsverktyg t ex ClearCase - erfarenhet eller kännedom om Lean Production Som person vill vi att Du; - är strukturerad, pedagogisk och tydlig - är flexibel och serviceinriktad - ska kunna arbeta självständigt och ha god initiativförmåga - har en hög social kompetens och god samarbetsförmåga - är stresstålig och kan hantera flera saker samtidigt Allmänt Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av öppenhet och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas till vara.Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.Säkerhetsprövning genomförs före anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikspolisstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 november 2009
  • Ansök senast: 2 december 2009

Liknande jobb