Projektadministratörer för kommande behov

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vi ser ett kommande behov av projektadministratörer hos våra kunder i Stockholmsregionen.

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som projektadministratör kan följande uppgifter komma att ingå:

- registrera avtals, projekt- och beställningsinformation i ekonomisystemen och uppdatera detta löpande
- lägga upp och underhålla projektstrukturer i ekonomisystem.
- ge projektledare och controllers support med framtagning av projektsammanställningar, –rapporter och -analyser.
- tillsammans med projektledare underhålla fakturerings- /intäktsplaner
- sköta divisionernas fakturering, fakturering med leverans och remburshantering

Utöver detta kan du även komma att delta i interna förbättringsprojekt inom ekonomi/verksamhetsstyrningsområden samt i månads-och kvartalsbokslut.


Din profil

För att trivas i rollen som projektadministratör och utföra uppgiften väl tror vi att du har;

- relevant utbildning, gärna på högskole- eller universitetsnivå
- grundläggande redovisningskunskaper med tyngdpunkt på projektredovisning
- erfarenhet av ekonomisystemet Agresso
- grundläggande förståelse för de processflöden som påverkar företagets ekonomiska transaktioner
- goda kunskaper i engelska.
- god kännedom i Office-paketet och då främst Excel- och Accessfunktionerna
- god kännedom och erfarenhet i fakturahantering – gärna i Agresso

Som person är du noggrann, flexibel och kommunikativ. Du har lätt att samarbeta med andra och trivs med många kontaktytor, såväl internt som externt. Vidare är du pedagogisk och har förmågan att äga dina egna ärenden och driva dessa framåt.


Ansökningsförfarande

Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikompetens.se redan idag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Elin Östlund, elin.ostlund@industrikompetens.se

Väl mött med din ansökan!


Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024