Projektadministratörer till Projektresursenheten i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker Projektadministratörer till Projektresursenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter
Centrala delar i rollen handlar om att vara delaktig i styrgruppsmöten och projektmöten och där ansvara för dokumentation och protokollförande samt att tillsammans med operativ objektägare och projektledare planera upplägg och innehåll för dessa möten. Vidare ingår att delta på workshops och förbereda samt sammanställa resultat från dessa. Ytterligare arbetsuppgifter är att föra protokoll i sammanhang där flera olika projekt med olika specialistområden är representerade samt att ansvara för bokföring av kostnader och ansvara för IT-konsulters tidredovisning kopplat till de olika projekten. Du är en av flera projektadministratörer i ett team som har vissa gemensamma arbetsuppgifter och ansvar. Andra delar är att skapa och utveckla rutiner och arbetssätt inom projektarbete som helhet samt att ansvara för att relevanta handlingar diarieförs enligt Migrationsverkets diarieplan.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning med fullständiga betyg. Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete och service, gärna inom personaladministration eller ekonomiadministration med fakturahantering. Har du tidigare erfarenhet av offentlig verksamhet ses det som meriterande likaså erfarenhet av IT-relaterat arbete och förståelse för IT-relaterade begrepp. Det är extra meriterande med tidigare erfarenhet av administrativt arbete i projekt som följt en etablerad projektstyrningsmodell exempelvis XLPM eller PROPS.

Du har mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i svenskt tal samt mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt på myndighetssvenska. Du har god datorvana och goda kunskaper i MOS Office-paketet.

Du uppvisar även intresse och motivation för tjänsten.

Personliga kompetenser
Som person tar du ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar.

Upplysningar
Anställningsform: Visstid till 2017-09-30 samt tillsvidare med 6 månaders provanställning
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Resor i befattningen: Förekommer
Placering: Norrköping
Tillträde för befattningen: Februari 2017 med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla ansvarig rekryteringskonsult, Sebastian Cano på migrationsverket@academicwork.se Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschef Rikard Fransson via rikard.fransson@migrationsverket.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 2017-02-03. Vi tar endast emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.


I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

I samband med att du registrerar din ansökan, kommer du att få svara på ett antal frågor. Det är viktigt att du fyller i frågorna så utförligt du kan och inte endast hänvisar till CV och personligt brev. Registrerade ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar beaktas inte i lika stor utsträckning som utförliga svar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket Norrköping
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 11 januari 2017

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024