Projektanställd anhörigstödjare med digitalt fokus

Projektanställd anhörigstödjare med digitalt fokus

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Anhörigcenter erbjuder råd, stöd och information till den som vårdar eller stöttar en anhörig/närstående.

Vi erbjuder möjlighet att delta i en anhörigcirkel som träffas regelbundet med syfte att ge information, kunskap och tillfälle att stötta varandra. Vi erbjuder även telefonrådgivning, stödsamtal, informationsträffar och föreläsningar. 

Arbetsuppgifter
Som projektanställd anhörigstödjare till anhörigcenter kommer du att arbeta med att utveckla vårt digitala anhörigstöd samt leda vår uppstart av digital plattform "En bra plats" och "Demenslotsen". Du har ansvaret för plattformen och publicering av material i samarbete med anhörigcenter och demensteamet. Du kommer erbjudas utbildning i "en bra plats". Tjänsten kan även innefatta annat digitalt utvecklingsarbete. 

Syftet med att utveckla ett digitalt anhörigstöd är för att nå ut även till dem som har svårt att ta sig hemifrån eller inte kan komma och besöka oss under kontorstid. 

Vi söker dig som
har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom social omsorg eller hälso- och sjukvård. Du ska ha ett stort intresse för digital utveckling och känna dig bekväm i att arbeta med digitala lösningar. Du ska kunna arbeta självständigt och gärna ha tidigare erfarenhet av projektanställning. Det är av stor vikt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. 

Utöver det ser vi gärna att du är serviceminded och kan representera verksamheten på ett bra sätt. 

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 

Övrigt
Måndag - fredag, dagtid. Viss kvällsarbete kan förekomma vid särskilda event. Projektanställningen löper under ett års tid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 18 oktober 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


27 september 2024

27 september 2024

Anhörigkonsulent till förebyggande teamet

Anhörigkonsulent till förebyggande teamet

12 september 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

28 augusti 2024