OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Momentum söker dig som är driven och lösningsorienterad med erfarenhet av att strukturera och göra produktsortiment sökbart i ett digital format. Här får du möjlighet att göra en punktinsats och i ett första steg förenkla medarbetarnas vardag avseende produktsökning. Är du den vi söker som kan axla den rollen? Läs gärna mer och ansök redan idag!
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
Tjänsten passar dig som är driven, flexibel och trivs med att tillföra expertkunskap gällande digitala sökverktyg/kataloger. Du trivs både med att arbeta självständigt men kan även driva projektet framåt i samarbete med motiverade medarbetare.
Momentum befinner sig i en utvecklingsresa mot en digitaliserad produktkatalog. Du kommer att vara involverad i genomförandet och implementering samtidigt som du kommer att vara ytterst ansvarig för att utforma den strategiska planen för hela katalogen. Här får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt, och du har ett stort mandat att lägga upp och strukturera ditt eget arbete. Tjänsten kräver koordinerande och en stor flexibilitet då du delar kunskap och samarbetar med både interna resurser, som hanterar MDM- och PIM-data samt Kategoriansvariga som hanterar de olika produktgrupperna, men även externa kontakter i form av Momentums partners och leverantörer.
Tjänsten är framtagen utifrån att Momentum utvecklas och alltid vill ligga i framkant. Du kommer att arbeta med utvecklingen av den digitala produktkatalogen och internt projektleda genomförandet av denna. Målet med sökverktyget är att på enklaste sätt guida våra medarbetare och därigenom våra kunder till rätt produkt, berikad med väsentlig information kring installation, underhåll och reparation. Tjänsten är en projektanställning där du driver igenom förändringar och förbättringar som motsvarar våra medarbetares behov. Beroende på mottagandet av slutprodukten, dina erfarenheter och ambitionsnivå kan tjänsten komma att utvecklas under projektets gång.
Exempel på arbetsuppgifter i tjänsten är:
• Säkerställa de strategiska riktlinjerna för Momentums katalog
• Säkerställa att Momentums medarbetare snabbt hittar rätt produkt och därigenom hjälper Sveriges industrikunder på ett hållbart sätt
• Sätta upp regelverk för både generella och produktstyrda attribut, synonymer och ersättningsartiklar tillsammans med Kategoriansvariga
• Sätta upp regelverk för hur vi hanterar nya, gamla och utgångna produkter
• Utveckling av produktinformation
• Projektledning
• Skapa innehåll för Momentums digitala produktkatalog
PERSONPROFIL
Vi söker en person med minst tre års erfarenhet av strategisk projektledning och marknadsföring av produkter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är en nyfiken, driven och ambitiös person. Du är flexibel i ditt arbete och hugger in där det behövs. Du är affärsdriven och har ett naturligt servicetänk. Vidare är du lösningsfokuserad och trivs med att vara expert på ditt område. Du vill komma till en tjänst där du utvecklar innehållet i Momentums digitala katalog samtidigt som du får möjlighet att utvecklas.
För att lyckas i rollen krävs följande:
• Du är självgående och har ett stort driv
• Du har erfarenhet av att skapa strategiska riktlinjer i samband med digitalisering av ett säljbart sortiment
• Du har erfarenhet från arbete med digital plattform (katalog)
• Du har erfarenhet av hantering av attribut, synonymer och ersättningsartiklar
• Du har dokumenterad erfarenhet från tidigare, som marknadsansvarig, marknadsassistent och/eller projektledare
Vi ser att du som söker är en person som är engagerad och mån om att vilja prestera i ditt arbete. I din roll är det mycket att hålla reda på varför arbetet kräver att du är en handlingskraftig person som kan hålla en god struktur och kan prioritera det som är viktigast för stunden så att alla deadlines uppfylls. Erfarenhet av att jobba i Litium är ett plus men inte ett krav. Erfarenhet från industrikomponenter kan underlätta förståelsen och bidra till ett mer effektivt arbete.
ÖVRIGT
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, projektanställning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Du utgår hemifrån eller från något av Momentums kontor i Sverige
Tjänsten är en projektanställning där du blir anställd hos PerformIQ. Vi hoppas att du påbörjar anställningen under våren och tänker oss att du arbetar heltid i 12 till 18 månader. Det finns möjlighet till förlängning. Du kan arbeta på distans eller utgå från något av Momentums kontor i Sverige. Det spelar alltså ingen roll var i Sverige du bor, så länge du är rätt person för uppdraget.
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på camilla.aurell@performiq.se eller 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
OM MOMENTUM
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 300 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.
http://www.momentum-industrial.com/
Sökord: industri, produkt, produktkatalog, it, projektledare, system, systemvetare, data, excel, produkt, produktägare, product, productowner, produktspecialist, admin, administratör, support, backoffice, service
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg