Projektanställning arkivarie/kanslist

Arbetsbeskrivning

Romaklosters pastorat behöver digitalisera diarieföring och arkiv, vi har valt att använda public 360. Vi vill göra detta som ett projekt och söker en självständig administratör som kan arbeta fram rutiner och arbetssätt för detta. Möjlighet att samarbeta med andra pastorat som arbetar på liknande sätt finns. Vi vill tillsätta ett projektet som kommer att pågå under ett år. Tjänsten är placerad vid pastorsexpeditionen i Roma
Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet av arbete med arkiv/diarie. Det är meriterande om du också har erfarenhet av arbete från arkiv eller registratur inom offentlig sektor. Det är likväl meriterande om du har kunskap kring gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet och därmed de bestämmelser som reglerar verksamhets-området, såsom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen, arkivlagen och GDPR.
Du är väl insatt i de moment och arbetsflöden som normalt ingår vid diarieföring och ärendehantering. Det är också meriterande om du har vana av att arbeta i projektform.
Personliga egenskaper:
Viktiga personliga egenskaper är att du kan arbeta självständigt, är resultatinriktad och har god samarbetsförmåga. Vidare är du dokumenterat noggrann, strukturerad och har god kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du känner ansvar för och tar dig an dina uppgifter med intresse och engagemang. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tidsbegränsad, projektet pågår i ett år. Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Från Mars 2022

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pastorsexpedition Sandviken
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Postadress

Åsgatan 11
Sandviken, 81134

Liknande jobb


Expert inom området arkivering

Expert inom området arkivering

12 november 2024

6 november 2024

Projektledare till KTH - Stockholm

Projektledare till KTH - Stockholm

16 september 2024