OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222817
Välkommen till Eneheten för Lokalsamordning inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.
Vi söker dig som är nyexaminerad, intresserad av att skaffa dig arbetslivserfarenhet och kan starta omgående. Hos oss erbjuds en projektanställning där ditt arbete kommer att vara underhållsinventering i förvaltningens fastigheter. Du kommer arbeta i projektets olika faser och avsluta projektet med en slutlig rapport för det utförda arbetet. Projektanställningen sträcker sig till december 2022.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som projektanställd ska du genomföra underhållsinventering i de flesta fastigheter som hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen hyr idag (bortsätt från två nybyggda vårdboende).
Du kommer att arbeta med faktainsamling, dokumentation och analys, och därefter redovisar du insamlad data om lokalens skick i form av en rapport. Du kombinerar analytiskt arbete på kontoret med fältarbete ute hos våra verksamheter i hela Malmö stad.
Då du är ett viktigt ansikte utåt har du en ödmjuk attityd och ett sätt som skapar förtroende hos våra verksamheter. Rollen som projektledare inom underhåll är ett fartfyllt och varierande jobb där du arbetar självständigt och med stort eget ansvar genom hela processen.
Månad 1: Projektansvarig ska leverera i första fasen en checklista med punkter som ska kontrolleras i fastigheten (endast invändigt).
Månad 2-3: I andra fasen ska projektansvariga besöka alla fastigheter och utföra inventering (endast invändigt).
Månad 3: I tredje fasen produceras en slutgiltig rapport med underhållsinventeringen.
Kvalifikationer
• Avslutat en utbildning inom bygg eller inom fastighetsförvalning
• Tillgänglig för start omgående
• God svenska i tal och skrift
• B-Körkort
• God datorvana
För att trivas i rollen behöver du vara driven, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt samt kunna planera och prioritera arbetet så att tidsplaneringen hålls.
Om arbetsplatsen
Enheten för Lokalsamordning har i uppdrag att skapa funktionsdugliga och säkra lokaler till förvaltningens verksamheter nu och framåt i tiden. I enheten finns det totalt fyra lokalsamordnare, en säkerhetssamordnare samt en sektion för fastighetsservice. Enheten arbetar mot hela förvaltningen i ett nära samarbete för bästa resultat. Arbetet utgår från vårt kontor i centrala Malmö där vi tillsammans arbetar för ett positivt arbetsklimat och en god arbetsmiljö.
En förutsättning för att du ska trivas hos oss är att du tycker det är roligt att arbeta med fastigheter och värderar gemenskap högt genom att vilja vara med och bidra till en härlig stämning i gruppen. Vi är ett gäng drivna medarbetare som brinner för att skapa glädje i allt vi gör. Genom en gedigen introduktion, hjälp och stöttning av dina kollegor samt tillgång till våra smarta arbetsverktyg och processer skapar vi de bästa förutsättningarna för att du ska lyckas med ditt uppdrag.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Projektanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98