OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20222863
Arbetsuppgifter
Projektenheten bygger om och bygger nytt på uppdrag från våra lokalnyttjande förvaltningar. Projektenheten har uppdraget att driva byggprojekt, och vi är involverade från idéstadiet hela vägen fram till överlämning av den färdiga byggnaden till lokalnyttjaren och fastighetsförvaltaren. Projektenheten söker nu en projektassistent.
Som projektassistent kommer du att avlasta enheten och enhetens projektledare i olika administrativa uppgifter. Det kan handla om fakturahantering, arkivering, bistå projektledare i det dagliga arbetet, planera deltagande i utbildningar eller enhetsmöten, layouta mallar och rutiner, administrera enhetens digitala projektstyrningsverktyg eller hjälpa till vid upphandlingar. Kommunikation och service är ett viktigt fokus i denna tjänst! Som projektassistent är du en administrativ nyckelperson i enhetens verksamhetsutvecklingsgrupp där du håller i den övergripande kontrollen av enhetens mallar och rutiner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom relevant område, till exempel inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet av ett liknande arbete där du arbetat med administation och kommunikation. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom till exempel kommunikation, media eller ekonomi. För att lyckas i rollen behöver du ha digital kompetens och mycket goda kunskaper i office-paketet. Du har även mycket goda kunskaper i tal och i skrift på svenska. Du är duktig på att sätta ihop informativa texter i syfte att informera både internt och externt gällande våra byggprojekt om vad som är på gång i olika digitala kanaler.
Vi söker dig som är engagerad, noggrann och serviceinriktad! Även om du inte kommer från branschen är du en person som vill sätta dig in i sakfrågorna. Det händer mycket på denna arbetsplats och du är en person som gillar det. Du trivs med att träffa många människor, är nyfiken på deras verksamheter och vardag. Du kan jobba strukturerat med olika administrativa uppgifter och projekt.
Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 177 anställda förvaltar Malmö stads fastigheter för skola, barnomsorg, äldreomsorg och kultur. Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98