OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 49 000 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Handelshögskolan har, med sina drygt 3700 helårsstudenter, 470 anställda, 160 internationella partneruniversitet, sina huvudämnen - ekonomi och juridik - och fyra institutioner en unik bredd. Unik är också skolans nära samverkan med näringsliv och offentlig sektor. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed den enda handelshögskola i Sverige som är Triple Crown-ackrediterad. Företagsekonomiska institutionen är den största institutionen vid Handelshögskolan med drygt 150 anställda och ett mycket högt antal pågående forskningsprojekt.
Vi söker nu en projektassistent till ett pågående projekt inom forskningscentret SWEMARC (Swedish Mariculture Research Centre). Målet med projektet är att skriva en rapport som sammanfattar kunskapsläget i Norden om konsumenters attityder gentemot odlad sjömat (t.ex. fisk, skaldjur, alger, m.m.). I arbetet ingår att utifrån befintliga rapporter, undersökningar och vetenskapliga artiklar beskriva och analysera kunskapsläget i en populärvetenskaplig rapport.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som projektassistent innebär att du tillsammans med projektledarna planerar arbetet för genomförande av kunskapsinsamling och rapportskrivning. Den viktigaste uppgiften är därefter att läsa in sig på området och författa rapporten som löpande stäms av och diskuteras med projektledarna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har masterexamen med inriktning mot marknadsföring och konsumtion.
Du behöver ha god förmåga att samla in, analysera och sammanställa information och vetenskapliga texter. För tjänsten krävs personliga egenskaper såsom självständighet, god samarbetsförmåga och att du är välstrukturerad med god förmåga till kritiskt tänkande. Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska, både muntligt och i skrift, samt behärska Office-paketet väl.
Utöver detta är det meriterande om du har kunskaper inom forskningsfältet Consumer research.
Kontaktuppgifter
Om du har frågor gällande projektet, kontakta:
John Armbrecht, biträdande lektor, Företagsekonomiska institutionen
E-mail: john.armbrecht@handels.gu.se, tel: 031-786 5122
Anställning
Anställningen är tidsbegränsad, allmän visstidsanställning under 2 månader, heltid 100 %, med formell placering vid Företagsekonomiska institutionen. Vid Göteborgs universitet tillämpas under rådande omständigheter distansarbete och begränsningar avseende lokaltillträde i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Mer information om detta lämnas vid intervjun. Tillträde augusti 2020 eller enligt överenskommelse.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackliga-kontaktpersoner
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, www.gu.se. Ansökan ska vara universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag
Ansökan skall vara inkommen senast 2020-08-21.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.