OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person som brinner för att skapa övertygande texter? Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande samt en mycket god förmåga att hantera flera parallella projekt? Då kan du vara den vi söker!
I rollen som Projektassistent kommer du att vara en viktig del av vårt centrala försäljningsteam och ansvara för att driva och koordinera privata och offentliga upphandlingar. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:
• Bearbeta och skriva säljande anbudstexter.
• Effektivt koordinera och samordna information inom organisationen.
• Upprätta kalkyler.
• Hantera inkommande upphandlingsmöjligheter.
• Utföra andra administrativa uppgifter.
Denna roll är en central funktion inom vår försäljningsorganisation och erbjuder möjligheten att arbeta med några av företagets största affärsmöjligheter inom såväl privat som offentlig sektor, över en rad olika branscher. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är mån-fre 8-17. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Vasastan i Stockholm.
Vi är en koncern som haft en framgångsrik tillväxt sedan starten 1997, vunnit flertalet priser och utnämningar längs vägen. Under de senaste två åren har StudentConsulting haft en tillväxt på en halv miljard kr och idag omsätter vi 1,6 miljarder. StudentConsulting är ett företag som genomsyras av entreprenörskap med ett högt tempo och stort fokus på resultat tillsammans med engagerade kollegor.
Din profil
Vi söker dig som är mycket noggrann och har ett öga för detaljer. Du har en stark skrivförmåga och trivs med att utforma övertygande texter. Du har förmågan att hantera flera projekt samtidigt och har en god förståelse för affärsvärlden. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra interna kollegor är god kommunikationsförmåga avgörande. Vår arbetsmiljö präglas av högt tempo och en stark säljkultur, därför är det viktigt att du är stresstålig och självgående. Vi värderar samarbete och att du är prestigelös samt att du har förmågan att arbeta mot deadlines.
Krav:
• Eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, management, ekonomi, juridik, försäljning eller liknande.
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Meriter:
• Erfarenhet av liknande roller inom upphandling eller inköp.
• Kunskap om upphandling och LOU.
• Kunskaper i norska eller danska.
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av vårt härliga team som driver försäljningen i koncernen och vara med på Studentconsultings fortsatta framgångssaga!
Om detta låter som rätt utmaning för dig, tveka inte att ansöka redan idag!
Uppstart för tjänsten sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och vi kommer att tillsätta tjänsten så snart vi har hittat rätt kandidat. I samband med att du söker tjänsten ser vi gärna att du genomför de tre arbetspsykologiska testerna som du har tillgång till via ditt inlogg på vår hemsida.
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584