OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Nu söker vi dig som har erfarenhet av och trivs i en stöttande och administrativ roll som kräver några års erfarenhet inom bygg eller teknik.
I det här uppdraget jobbar du i en supporterande roll med koordinering av specialiserade supporttjänster. Ärendena kan vara icke rutinmässiga förfrågningar och därför är just problemlösningsförmåga viktigt i den här rollen. Det är viktigt att ha förmågan att analysera problemet för att i nästa steg föreslå lämplig lösning. Du kommer kommunicera med både interna och externa kontakter för att på bästa sätt lösa uppgifterna som är i varierande slag inom bygg och teknikområdet i en internationell miljö.
Det här är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och som pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter:
Projektassistenten har ansvar att assistera projektledaren med planering, genomförande och avslutning av projektet. Detta kan innebära att man håller kontakten med projektdeltagare, håller projektdokumentation uppdaterad och hjälper till att organisera möten. Projektassistenten är också ansvarig för att hålla projektmedlemmarna informerade och för att hjälpa till att lösa problem som uppstår under projektets gång.
Du stöttar framför allt med administrativa arbetsuppgifter, exempelvis med att:
- Delta på projektmöten
- Skriva protokoll/mötesanteckningar
- Boka möten internt samt med underentreprenörer
- Stötta projektledare med dokumentation
- Boka konferenser, catering, kundbesök
- Skicka gods
- Uppdatering av mall för inköpsanmodan
- Förbereda inköpsanmodan inför beställning
- Skapa rekvisitioner
- Utökning av PO vid förändringar
- Godsmottag via SAP
- Uppföljning och bevakning av materialbeställningar
- Intag av offerter från angivna/önskade leverantörer
Kompetenser:
Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom bygg eller teknik. Du har en hög servicegrad, är analytisk och en stark drivkraft i att lösa dina uppgifter på bästa sätt.
Vidare söker vi dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom bygg, projekt eller teknik
• Kommunikativ förmåga
• Problemlösningsförmåga
• Drivkraft och förmåga att hantera såväl planerade som oplanerade arbetsuppgifter
Låter detta intressant? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.