Projektassistent till Siemens Energy

Projektassistent till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Bli en nyckelspelare i Siemens Energy framgångsrika team som Projektassistent! I rollen kommer du att ha en central roll i att säkerställa smidig projektgenomförande, stötta i administrativa uppgifter och hantera inköpsprocessen. Omfamna möjligheten att utvecklas och växa i en dynamisk miljö där din struktur och ordning kommer att vara avgörande för Siemens Energy fortsatta framgång!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Som projektassistent ansvarar du för att assistera projektledaren med planering, genomförande och avslutning av projektet. Detta kan innebära allt från att du håller kontakten med projektdeltagare till att organisera möten. Som projektassistent är du också ansvarig för att hålla projektmedlemmarna informerade samt hjälper till att lösa problem som uppstår under projektets gång.

Du stöttar framför allt med administrativa arbetsuppgifter, exempelvis med att:

Projekt:
- Delta på projektmöten
- Skriva protokoll/mötesanteckningar
- Boka möten internt samt med underentreprenörer
- Stötta projektledare med dokumentation
- Beställa och förbereda QEHS tavlor till site
- Administrera ID06 via Infobric (inköp av tjänst, registrering…)
- Stöttning med uppgifter som rör QHSE
- Tillträdeslista för tillträde på site
- Beställa utskrifter av ritningar till site i olika format
- Boka konferenser, catering, kundbesök,
- Skicka gods


Inköp/SAP:
- Uppdatering av mall för inköpsanmodan
- Förbereda inköpsanmodan inför beställning
- Skapa rekvisitioner
- Utökning av PO vid förändringar
- Godsmottag via SAP
- Uppföljning och bevakning av materialbeställningar
- Intag av offerter från angivna/önskade leverantörer

Din profil
För att trivas och lyckas i rollen som Projektassistent bör du ha följande kvalifikationer:

• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och inköp.
• Tidigare arbete i liknande roller och kännedom om QEHS, ID06 och SAP är meriterande.
• Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar.
• Du behärskar svenska och engelska, i både tal och skrift

Vi ser att du är strukturerad och ordningsam samt har en förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har en prestigelös inställning då du kommer att fungera som en viktig stöttande funktion i verksamheten. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer, samt har en god kommunikativ förmåga.



Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag om sex månader via Skill med goda möjligheter till förlängning eller övertagande av Siemens. Urvalet bearbetas löpande, därför rekommenderar vi att inkomma med ett ansökningsförfarande så snart som möjligt.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Clara Kindahl, clara.kindahl@skill.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 24 december 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024