Projektassistenter till Euroclear Sweden!

Projektassistenter till Euroclear Sweden!

Arbetsbeskrivning

Som projektassistent hos Euroclear Sweden får du stor insikt i bolagsstämmor, en fot in i finansvärlden och en möjlighet att bredda ditt professionella yrkesnätverk! I denna roll blir du del av ett ambitiöst team som brinner för förstaklassig service. Om du är i slutskedet av dina studier eller nyligen avslutat en utbildning inom juridik, finans eller ekonomi är detta en värdefull chans där du får ta stort ansvar från dag ett!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Euroclear Sweden's räkning projektassistenter som ska assistera bolagsstämmor med start i februari 2024 och under våren. Euroclear Sweden är ett internationellt företag som hjälper större aktiebolag att skräddarsy bolagsstämmor på ett tryggt sätt.

Som projektassistent blir du en nyckelperson för din tilldelade kundstock bestående av större och mindre bolag och ha daglig kontakt med kund, aktieägare och ombud. Du kommer att ansvara för administrationen kring varje kunds bolagsstämma över telefon och mejl, exempelvis granskning av behörighetshandligar och fullmakter. Dessutom kommer du följa med på bolagsstämmor under projektets gång och då ansvara för en rad praktiska bitar.

Uppdraget är på heltid och är en del av vår personaluthyrning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget sträcker sig från februari till och med maj, men för rätt person finns det goda möjligheter att fortsätta på andra uppdrag hos Academic Work efter periodens slut. En resa som många av våra andra konsulter gör.

Du erbjuds
- En god inblick i bolagsstämmor, en fot in i finansvärlden samt möjligheter att knyta värdefulla kontakter
- En karriärpartner i form av din konsultchef, stora möjligheter för dig att växa professionellt och bygga ditt nätverk. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Som projektassistent har du kontakt med den ansvarige för respektive bolagsstämma i ett team med självständigt ansvar över dina egna kunder, ca 5-10 bolag. Under stämmorna tar du emot besökare och ansvarar för att material och dylikt finns på plats när stämman öppnar. Exempel på andra arbetsuppgifter i rollen som projektassistent:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot anmälningar till bolagsstämmor
* Hålla kunden uppdaterad under hela perioden
* Följa upp statistik på dina kunders vägnar
* Granska behörighetshandligar och fullmakter


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker sig som vill ta dig an rollen som projektassistent med stort engagemang och ansvarskänsla. För att lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga, servicekänsla och integritet. Vidare ser vi att du:
- Har en eftergymnasial utbildning inom juridik/finans/ekonomi eller motsvarande. Du är nyligen avslutat dina studier eller är i slutskedet av dem, alternativt har några års arbetslivserfarenhet
- Talar- och skriver obehindrat i det svenska och engelska språket då kundkontakt och kommunikation är centralt i rollen
- I denna process kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet

Det anses meriterande om du:
- Har erfarenhet från bolagsstämmor och/eller har specialiserat dina studier mot exempelvis bolagssjuridik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad med en god samarbetsförmåga i team
- Ansvarstagande
- Noggrann

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bakgrundskontroll För denna tjänst kommer det att krävas ett utdrag från belastningsregistret. Om din ansökan är relevant kommer vi att be dig att följa denna länk: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) och klicka på "Till e-tjänsten för registerutdrag" för att ansöka om en "Personuppgiftskontroll". Öppna inte detta kuvert. Vi kommer att öppna det i samband med ett jobberbjudande.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Euroclear Sweden är Sveriges enda licensierade värdepapperscentral sedan 1971 och en del av Sveriges systemkritiska finansiella infrastruktur. Euroclear Sweden bidrar till en säker och effektiv handel med värdepapper på den svenska marknaden. Bolaget ingår sedan 2008 i Eurocleargruppen, som utöver Euroclear Sweden omfattar bland annat Euroclear Bank samt licensierade värdepapperscentralstjänster för hela den europeiska marknaden. Företaget sitter i nya lokaler i Stockholm Waterfront Building, bredvid Stockholm Centralstation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2023
  • Ansök senast: 29 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 november 2024

11 november 2024