OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kundföretaget
Projektassistenter till företag i industribranschen
Är du en självgående och serviceinriktad person som är nyfiken på ett jobb som en stöttande projektassistent? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då är jobbet som Projektassistent hos Konsultia något för dig! Skicka in din ansökan idag och ta chansen att testa på hur det är att arbeta på ett internationellt, spännande och välkänt företag!
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du först och främst att assistera Category Manager i det dagliga arbetet inom inköp, detta sker även på en strategisk nivå.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter kan vara:
• Projektuppföljning och rapportering
• Skriva kontrakt inkl. förhandling
• Anbudsarbete
• Inköp
• Ansvar över leverantörer, utveckling och uppföljning
• Claimarbeten
Inledningsvis kommer du att arbeta som inhyrd konsult men om alla parter är nöjda med samarbetet kan du antingen bli överrekryterad eller få förlängt uppdrag om orderläget tillåter det.
Din profil
Är du rätt för rollen som Projektassistent?
Vi söker dig med yrkeserfarenheter sedan tidigare inom inköp, kontrakt, förhandling och projektledning. Som person är du bra på att kommunicera, är strukturerad och har stark initiativförmåga. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll, vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Du har gärna en akademisk utbildning inom t ex teknik, juridik eller ekonomi. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
Krav på erfarenhet inom SAP och Microsoft Office.
Övrig information
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Konsultia men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Marie Berglund på telefonnummer: 072-517 26 14 eller via e-post: marie@konsultia.se. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om oss
FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT
En stor del av framgångssagan Sverige möjliggjordes av industriföretagens framfart under 1900-talet. Arbetstillfällen skapades, skatteintäkter genererades och många bolag tog sig ut på en global marknad. Det vill vi ska fortsätta. Idag är industrin mer konkurrensutsatt än någonsin och förändringstakten ställer allt högre krav på kompetensförsörjning och produktion i balans.
Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna.
Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
Konsultia har kontor i Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Widmark
Martin Ene
Andreas Widmark
072-517 26 12
Martin Ene
Andreas Widmark
0725172612
Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol
Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol
072-5172614
Martina Hallberg
070-517 26 44