Projektassistent/Projektledare till inredningsföretag

Projektassistent/Projektledare till inredningsföretag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett expansivt & händelserikt företag med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad och intresserad av inredning? Nu söker vi en ambitiös och noggrann Projektassistent med ett stort engagemang och intresse för försäljning som på sikt vill axla rollen som Projektledare.
Om företaget MyWindow
MyWindow är en av de ledande aktörerna inom fönsterinredning i Sverige och ingår i ett internationellt nätverk som finns representerat i ett tiotal länder. Verksamheten startades 1984 under namnet PersiennGruppen men är idag inte längre enbart ett persiennföretag utan arbetar med ett brett koncept som omfattar all inredning för fönster – och mer därtill.
MyWindow finns idag i Stockholm och Göteborg och växer ständigt med nya mål i sikte för att leverera fönsterinredning av hög kvalitet. Företaget drivs av att ständigt skapa snygg design kombinerat med god erfarenhet för att förverkliga kundens visioner. Utveckling är något som är centralt på MyWindow och för den som visar framfötterna finns goda möjligheter till att klättra vidare inom företaget. Nu expanderar vårt Göteborgskontor och vi söker dig som vill vara med och strukturera upp samt bidra till utvecklingen av organisationen.
Arbetsuppgifter
Initialt kommer du att arbeta som Projektassistent vilket innebär att verka som projektledarens högra hand i projekt samt, vid behov, hjälpa kunder i MyWindows Showroom i Göteborg. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat upprättande av offerter och ordrar, leveransbevakning samt löpande kontakt med kunder och leverantörer för att driva på och färdigställa projekten. Du kommer att handskas med inkommande leveranser, montagebokningar och reklamationer samt hjälpa till att strukturera upp den dagliga verksamheten på arbetsplatsen. På sikt kommer du att driva egna projekt ute hos kund genom att konsultera inredning, utföra måttagningar samt projektleda och ansvara för dina egna ordrar tills det att kund har fått sina produkter installerade. Du kommer att ansvara för din egen kundanskaffning & försäljning samt ansvara för att du uppnår vecko- samt månadsbudget.
Tjänsten är en heltidstjänst och du kommer att arbeta med utgångspunkt från MyWindows Showroom på Långedragsvägen i Västra Frölunda. Du kommer att ha en nära kontakt med Stockholmskontoret varpå resor till Stockholm kan förekomma, framförallt under utbildningsperioden.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
- Slutförd gymnasieutbildning
- Tidigare erfarenhet av B2B och/eller B2C-försäljning
- Intresse för projektledning och inredning
- Dokumenterad erfarenhet av försäljning inom branschen (starkt meriterande)
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (starkt meriterande)
- Du har en god administrativ vana i Officepaketet
- Erfarenhet av affärssystemet Ataio (starkt meriterande)
- Du uttrycker väl i tal och skrift, även på engelska
- B-körkort (krav) (tillgång till egen bil är en fördel)
Personliga egenskaper
I rollen som Projektadministratör/Projektledare är du positiv, engagerad och målinriktad. Du är kommunikativ och räds inte för att ta kontakt med människor samtidigt som du är lyhörd och ordningsam med en stor ansvarskänsla. Du har en vana för stressfyllda situationer och trivs med att ha många bollar i luften. Vidare ser vi att du trivs med att ta till dig nya idéer & gärna tar initiativ till förändringar. Du har en förmåga att planera och organisera dina dagar för att nå uppsatta mål. Självklart är det viktigt att du utstrålar en stor passion för företagets produkter. Vidare kommer stor vikt läggas vid din personlighet och utstrålning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: My Window AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Postadress

Karlavägen 66
STOCKHOLM, 11445

Liknande jobb


26 november 2024

Företagssäljare

Företagssäljare

26 november 2024

Säljare Karlskrona

26 november 2024