OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader med option till förlängning
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50-100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en Projektcontroller. Som projektcontroller är du den som leder/bidrar till samt utför verksamhetens ekonomiarbete.
Arbetsuppgifter:
- Stödjer projektledare/delportföljledare vid sammanställande, utvärdering och revidering av projektprognoser
- Analyserar och följer projektetens ekonomi löpande
- Bistår projektledare avseende ekonomistyrning av projekten
- Hålla i ekonomiuppföljningsmöten av pågående entreprenad
- Sammanställning och rapportering av ekonomistatus och prognoser till Verksamhetskontroller i organisationen
- Hantera och koordinerar information mellan projektledare och projektledare
- Bistå projektledaren i arbetet med framtagning och uppföljning av budget och prognoser.
- Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt följa upp att beslutade rutiner efterföljs.
- Vid behov, stämma av inkommande fakturor mot beställning samt kontera och vid given behörighet även kontrollattestera. Vid felaktigheter bestrida fakturor.
- Upprätta fakturor, exempelvis till kommuner, ledningsägare, m.fl.
- I samråd med Verksamhetscontroller, aktivera kostnader i Agresso efter avslut och vid behov genomföra utransering.
- Ta fram ekonomiska underlag till statusrapport varje månad.
- Ta fram underlag till övrig ekonomisk rapportering inom verksamheten.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Relevant ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå.
- 5 års erfarenhet från ekonomiuppföljning inom byggbranschen eller liknande.
- Vana att arbeta i ekonomisystemet Hypergene eller motsvarande prognosverktyg.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- 2 års erfarenhet från liknande arbete inom program/stora projekt.
- 2 års erfarenhet från uppdrag med flera parallella delprojekt/verksamheter.
Önskemål om personliga egenskaper:
- God förmåga att hantera varierad arbetsbelastning.
- Driven och självgående.
- God initiativförmåga och förmåga till problemlösning.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström