OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker nu en Projektcontroller till sin IT-service enhet.
I din roll som projektcontroller har du en god förståelse av IT-arbetsplatser samt en förmåga att se helheten i leveransen. Du har arbetat i en liknande roll tidigare och är van vid budget och prognosarbete. För att lyckas i rollen krävs det att du har siffersinne och tycker det är roligt att jobba med beräkningar på olika sätt, göra analyser, arbeta i Excel, göra sammanställningar, ta fram rapporter och skapa presentationer kring resultat.
Arbetsuppgifter:
- Samverka inom IT-arbetsplats tjänsteområde
- Ta fram underlag för status- och prognosrapportering
- Ta fram prognos och budget enligt gällande rutiner och delegation
- Lägga in budget och planer i ekonomisystem
- Granska fakturor för kostnader inom tjänsteområdet
- Analysera olika delar av budget och prognos
- Ta fram rapporter och skapa presentationer avseende resultat
- Ta fram underlag för uppföljning av effekt- och nyttohemtagning
- Kontinuerligt statusrapportera till Tjänsteansvarig
- Följa upp utfallet av tjänsteområdets IT-kostnader och rapportera till Tjänsteansvarig
- Hjälpa till med prissättning för internfakturering
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- 5 års erfarenhet av eknomiadministration
- 5 års erfarenhet av års erfarenhet av budget och prognosarbete i myndighet eller likvärdig organisation som omfattar minst 10 000 anställda.
- Erfarenhet av Mercur eller liknande verktyg
- Erfarenhet av UBW
- Goda kunskaper i Microsoft Office
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström