OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Vår kund söker nu en Projektcontroller. I din roll som projektcontroller kommer du att säkra uppdatering av projektekonomisk uppföljning iIT system, projektadministration, utredningar av projektkostnader, delvis ärendehantering av projekt, OPPM/Maximo, osv. Agera stöd till projektledare, projektörer och byggledare.
Arbetsuppgifter:
- Stödja projektet med budgetering, kostnadsuppföljning samt prognostisering. Proaktivt föreslå åtgärder för att projektet ska kunna nå sina tid- och kostnadsmål.
- Utrangering och aktiveringar i ekonomiska anläggningsregistret
- Lägga upp projektnummer och investeringsID
- Kravställa på stödsystem kopplade till projekt- och portföljstöd.
- Ger stöd för ekonomiska sammanställningar och rapportering av investeringsprognoser.
- Systematisk uppföljning av portföljen och rapportering
- Utbilda personal i företagets processer
- Stöd åt projektadministratör med projektadministration (beställningar, fakturakonteringar, mm)
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Teknisk/ekonomisk högskola eller motsvarande
- Tidigare erfarenhet av arbete som projektcontroller
- Goda kunskaper i projektmetodik, gärna PMI
- Goda IT-kunskaper
- God presentations- och kommunikationsförmåga
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Kunskap i PowerPoint (presentation)
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Tidigare erfarenhet av entrepenaduppföljning
- Erfarenhet av tidigare arbete i CRM system
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström