OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utgör dina erfarenheter de rätta byggstenarna för nästa utmaning som projektcontroller? Då tycker vi att du ska läsa vidare om denna tjänst!
Om tjänsten
SJR söker nu en projektcontroller till vår kund Interoc AB i Solna. Interoc AB-koncernen består idag av åtta juridiska enheter med respektive specialitet (Bygg, VVS, Plattsättning, Dörrar & Fönster, Fasad, Entreprenad). Du kommer främst att arbeta med kostnad och uppföljning av byggprojekt, och dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta att
- Bistå projektledaren i arbetet med budget och prognoser
- Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt följa upp att rutiner efterföljs
- Stämma av och följa upp inkommande fakturor mot beställning
- Bistå projektledaren i att upprätta bokföringsordrar
- Hjälpa projektledaren med att ta fram kostnadsunderlag för ÄTA-hantering
- Deltaga vid projektens ekonomimöten
- Vid behov hantera kontakt med leverantörer & kunder
- Ta fram ekonomiska underlag till statusrapport varje månad
- Ta fram underlag till övrig ekonomisk rapportering inom verksamheten
- Delta i relevanta möten, ex. projektmöten
- Ansvara för kontakten med verksamhetschefer, projektledare och ekonomiavdelningen
- Delta i ekonomiavdelningsmöten
Uppdraget är ett föräldravikariat om 11 månader. Du kommer att ha en verksamhetsnära roll i ett administrationsteam om 5 personer, och vår kund sitter i ljusa och moderna lokaler i Solna.
och vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi på eftergymnasial nivå eller har motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Du har minst fem års erfarenhet av arbete med projektuppföljning, och meriterande är erfarenhet av liknande arbete inom program/stora projekt.
Vi ser att du har goda kunskaper i Excel, och är van att arbeta i PP7, eller motsvarande affärssystem.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen bör du vara
driven och självgående och ha ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du har god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt, och du vet hur du ska kombinera effektivitet och noggrannhet.
Vi ser fram emot din ansökan!
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start 1 maj 2019 och som pågår i 11 månader. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88