OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett konsultuppdrag söker vi dig som har arbetat ett par år som controller inom en projektverksamhet och är van vid att arbeta självständigt. Har du dessutom erfarenhet från bygg- eller anläggningsbranschen är det ett stort plus!
Uppdraget är tänkt att börja så snart som möjligt och sträcker sig i cirka ett halvår med möjlighet till förlängning. Vi söker både dig som är tillgänglig på hel- och deltid då upplägget för rollen är flexibelt.
Vad innebär rollen?
Som projektcontroller arbetar du affärsnära i en roll med tät kontakt med platschef, projektarbetare och VD. Fokus ligger på att månadsvis följa upp fakturering samt stötta och bidra i framtagandet av prognoser för ett antal projekt samt analysera ekonomiskt utfall och projektavvikelser samt säkerställa en korrekt projektredovisning.
Du sammanställer underlag och rapporter till månads- och kvartalsgenomgångar samt är involverad i budgetarbete och följer upp likviditet.
Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat som controller inom en projektverksamhet tidigare, gärna inom bygg, anläggning eller fastighet. Vi ser att du har en god förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt samt att du är flexibel och kan agera kravställande. Du är en van användade av Excel.
För att lyckas i rollen trivs behöver du vara engagerad och trygg i att vara kravställande. Du får gärna tycka om att arbeta med närhet i projekten för en god dialog som bidrar till utbildning, uppföljning och kontroll på ett effektivt och strukturerat sätt. Här kommer dina kommunikativa skills till användning!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88