OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning:
I arbetsuppgifterna ingår planering, budgetering, viss bokföring (i Agresso), rapportering och framtagning av underlag för verksamhetsanalyser.
Projektcontrollern kommer att jobba tillsammans med projektledningen för respektive objekt. Projektcontrollern kommer även att samarbeta med andra controllers inom programmet, för att skapa en enhetlig ekonomisk styrning. Projektcontrollers rapporterar till programcontrollern.
Programvara som används av ekonomiteamet är förutom Office paketet fn. Agresso, Hypergene, ProjectPlace.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Bistå projektledarna i arbetet med framtagning och uppföljning av budget och prognoser för både investering och drift
- Stödja ingående projekt/delprojekt och övriga funktioner i deras finansiella planering och uppföljning av pågående entreprenadarbeten
- Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt följa upp att beslutade rutiner efterföljs
- Uppföljning av kontoplan och stötta verksamheten vid kontering och bokföring av fakturor
- Upprätta och följa upp kundfakturor, exempelvis till medfinansiärer
- Säkerställa att K3-regelverket följs
- Hantera aktiveringar av projekt vid avslut och utrangeringar
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 3 års utbildning på högskolenivå inom teknik eller ekonomi.
- Konsulten skall vara en erfaren Controller och ha dokumenterad erfarenhet av finansiell planering och uppföljning av komplexa projekt (minst 5 år).
- Minst 2 års erfarenhet av komplexa uppgifter i Excel.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete i Agresso och Hypergene för ekonomistyrning.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström