Projektekonom

Projektekonom

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av fastigheter och dessutom är på jakt efter ett arbete där du får jobba med både projektekonomi och utveckling? Då bör du läsa vidare!


Om oss
Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB är en gemensam organisation och tillsammans är vi drygt 150 medarbetare som förvaltar lokaler och bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje.
Vi är en trygg och stabil verksamhet med ett viktigt samhällsuppdrag och lokal förankring. Med medarbetare i olika yrkesroller samverkar vi utifrån en gemensam värdegrund för att skapa nöjda hyresgäster, bra bostadsmiljöer och trivsamma arbetsplatser med god arbetsmiljö. Du välkomnas till en arbetsplats med stort driv, engagemang och omtanke.


Om tjänsten
I tjänsten som projektekonom ansvarar du för olika arbetsuppgifter inom ekonomi och administration.
Du kommer tillhöra vår byggavdelning, som tillsammans med dig, består av sju personer som har ett nära samarbete med varandra. Närmaste chef är byggchef.


Arbetet som projektekonom
Som projektekonom har du löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom koncernen, framförallt med bygg- och ekonomiavdelning. Rapportering sker till bygg - och ekonomichef.


Exempel på arbetsuppgifter:
Ansvara för projektredovisning, vilket också innefattar uppföljning av projekt.
Ansvara för uppdatering av anläggningsreskontran när projekt är färdigställda (du behöver ha baskunskap i K3 regelverket).
Bistå ekonomiavdelning med redovisningsmässiga uppgifter, relaterat till projektekonomi och anläggningsreskontra, löpande under året och i samband med bokslutsarbetet.
Vara en del i budget- och prognosarbete.
Ansvara för uppdatering i vårt fastighetssystem Momentum när projekten är färdigställda.
Administrera upphandlingar i TendSign (lägga ut nya upphandlingar, bevaka, tilldela och avsluta).
Utlämnande av allmänna handlingar
Projektleda arbete vid ett eventuellt införande av ett projektredovisningssystem.
Övrigt förekommande administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter som förekommer på vår byggavdelning.



Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig med fullständiga betyg från en eftergymnasial utbildning i ekonomi eller högskoleexamen med inriktning mot ekonomi eller likvärdig utbildning samt att du har några års arbetslivserfarenhet från att arbeta på en ekonomiavdelning eller från revision/redovisningsbyrå.
Vi förutsätter att du har god datorvana och behärskar Officepaketet. Erfarenhet inom fastighetsförvaltning, offentlig förvaltning samt kunskap i Akribi, Tend-sign och Momentum fastighetssystem är meriterande Du ska kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska. Baskunskaper i K3 redovisningsregelverket krävs.


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är positiv, strukturerad, har ett gott ordningssinne och som har lätt för att samarbeta i team. Du är driftig och flexibel i ditt arbetssätt samt har en stor ansvarskänsla och är analytisk och strukturerad i ditt arbete. Eftersom du kommer att ha kontakt med personer, både inom och utanför organisationen, måste du även vara serviceinriktad.


Övrigt
Villkor enligt gällande kollektivavtal för tjänstemän, K-avtalet.
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde sker efter överenskommelse
Arbetsort centrala Ludvika.


Intresserad?
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 23 juni 2024.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika Kommunfastigheter AB Ludvika
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2024
  • Ansök senast: 23 juni 2024

Postadress

Köpmansgatan 2
Ludvika, 77122

Liknande jobb


Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024