Projektekonom

Arbetsbeskrivning

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. Med 2000 specialister inom stadsutveckling, arkitektur och infrastruktur bygger vi samhällen som håller.Om tjänsten 

Som Projektekonom hos oss på Tyréns kommer du arbeta inom Affärsstöd. Affärsstöd består av totalt cirka 150 personer, specialiserade inom områdena IT, ekonomi, juridik, HR & lön, marknad, kommunikation, inköp, kvalitet, säkerhet, hållbarhet, kontor & fastighet och interna projekt.  

Affärsstöd arbetar både strategiskt och operativt, med förvaltning och utveckling samt stöd och rådgivning. Affärsstöds syfte är att bidra till att förverkliga Tyréns affär: Jobba med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. 

I din roll kommer du jobba med att hantera och stötta ett antal avdelningar och deras kunduppdrag med uppdragsekonomi och administration. Dina primära kontaktpersoner internt kommer vara våra uppdragsansvariga, chefer och övriga medarbetare. Arbetet är till stor del självständigt men du kommer att ingå i ett team där man är mån om att hjälpa och avlasta varandra när det behövs.  

I denna roll kommer du exempelvis jobba med att: 


• Skapa struktur i våra stödsystem  
• Lägga upp uppdrag  
• Kundfakturering  
• Se till att vi har god ordning i våra kunduppdrag genom månadsvisa ekonomiuppföljningar  
• Projektredovisning  
• Ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel hantering av tidrapporter, avstämningar av tid och utlägg, kontering av leverantörsfakturor etc.   
• Vara delaktig i att utbilda nya chefer och medarbetare i Tyréns rutiner och processer inom det ekonomiadministrativa området 

I arbetet med större eller mer komplexa uppdrag, ingår du i uppdragsledningen och stöttar med:  


• Ekonomistyrning och rapportering  
• Uppdatering av projektbudgetar och ekonomiuppföljningar i uppdragen  
• Rådgivning 

Vi erbjuder  


• Fantastiska kollegor och många specialister inom våra olika kompetensområden 
• En värderingsdriven kultur där Connect, Create & Challenge är våra ledord 
• En stimulerande arbetsmiljö i våra lokaler med möjlighet att arbeta hemifrån del av din arbetstid 
• Möjlighet att jobba med innovationsprojekt 
• Kompetensutveckling anpassad efter dig 
• Sociala aktiviteter, både på och efter ordinarie arbetstid 
• Fast månadslön 
• Extra lediga dagar utöver dina semesterdagar, vi är t.ex. alltid lediga med lön dagarna mellan jul och nyår 
• Flertalet personalförmåner via vår förmånsportal 
• Kollektivavtal som vi tecknat med Innovationsföretagen (Almega) 

Klicka här för att läsa mer om oss, vilken typ av projekt Tyréns jobbar med, våra innovationer, läsa bloggar och lyssna på våra medarbetares podcasts. 

Vi söker  

För att lyckas och trivas i rollen anser vi att du bör ha:  


• En ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå  
• Några års erfarenhet av liknande roll i konsult- eller projektorganisation  
• En god förmåga att förstå ekonomi i ett helhetsperspektiv  
• Erfarenhet av fakturering och projektredovisning  
• God kunskap i Office365, framförallt Excel 

Meriterande är erfarenhet/kunskap inom: 


• Visma PX Control eller liknande projektredovisningssystem   
• Power BI 

Personliga egenskaper vi tror passar rollen och vår företagskultur: 


• Bra på att skapa goda relationer och gillar att ha kontakter med många olika människor  
• Kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt  
• Arbetar strukturerat, är noggrann och kan ta eget ansvar för att arbetsuppgifterna blir slutförda i tid  
• Motiveras av att självständigt arbeta med siffror i en arbetsmiljö med högt i tak och med högt tempo 

För denna tjänst ser vi att du hanterar det svenska och engelska språket i både tal och skrift för att kunna tillmötesgå våra kunder och kollegors behov. 

Ansöka  

Du är varmt välkommen med din ansökan! Personligt brev är inte ett krav hos oss, men kommer naturligtvis läsas om det bifogas.    

Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar per mejl utan hanterar enbart ansökningar som kommer in via ansökningslänken.  

Med anledning av sommarsemester mellan den 15 juli och 9 augusti kan återkoppling på din ansökan komma att dröja till efter denna period beroende på när du ansöker. 

Kontakt 

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor? Då är du välkommen att kontakta: 

Elisabeth Mellberg 
Avdelningschef 
Mejl: elisabeth.mellberg@tyrens.se 
Telefon: 010-452 26 71 

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.

Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyréns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 8 september 2024

Besöksadress

205 19 Malmö Besök: Isbergs gata 15
None

Postadress

Peter Myndes Backe 16
Stockholm, 11886

Liknande jobb


21 november 2024