Projektekonom

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra funktionen för ekonomi, näringsliv och tillväxt som jobbar med att stimulera regionens företag på flera sätt för att skapa en hållbar ekonomisk utveckling och öka sysselsättningen i länet. Vi arbetar med ekonomi för hela Länsstyrelsen med frågor som rör jämställdhet, miljö, natur, integration mm för att stärka hållbar utveckling och tillväxt.

Dina arbetsuppgifter blir att arbeta med löpande projektadministration och ekonomiska redovisningar. Du kommer att aktivt leda, planera och genomföra ekonomiarbetet inom både nationella och internationella projekt. Arbetet omfattat även regelbunden rapportering, uppföljning av budget och nära kontakter med projektledare och projektpartners. I internationella projekt är engelska arbetsspråk. Du kommer att arbeta tvärsektoriellt inom Länsstyrelsen med många olika verksamhetsområden.

I arbetsuppgifterna kan också ingå fakturahantering samt vissa ekonomiuppgifter avseende Länsstyrelsens verksamhet såsom; anslagshantering, registrering i ärendehanteringssystem, diarieföring m.m.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har goda kunskaper i ekonomi och ett intresse för samhällsfrågor. Det är meriterade med erfarenhet av ekonomiarbete . Vi vill att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Du har goda kunskaper inom excel och ser det som ett naturligt arbetsverktyg. Vi använder ekonomisystem Agresso samt fakturahanteringssystem Visma Proceedo och det är en fördel men inte ett krav om du har erfarenhet av något av dessa system.

Du är en drivande, flexibel och självständig person med förmåga att åstadkomma resultat enligt uppsatta mål. Du är noggrann, har lätt för att samarbeta samt har en öppen och engagerad inställning till den verksamhet du arbetar i. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

1 november 2024

1 november 2024