OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.Adecco är auktoriserade.Till en av våra kunder söker vi nu två projektekonomer/projektassistenter med start i januari.Arbetsuppgifter Du kommer i denna roll att fungera som en assistent till projektledarna.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av: - registrera projekt i systemet - ta ut fakturaunderlag och lägga in i ärendehanteringssystemet - fylla i tid för projekten och flytta tid och kostnader mellan projekt vid behov.Kvalifikationer Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av projektadministration/assistans bakom projekt och har god vana av administrativa uppgifter.En merit är om du tidigare har arbetat i stödsystemet Copernicus alternativt annat snarlikt projektrapporteringssystem.Då du kommer att ha mycket kontakt med projektledarna söker vi dig som är utåtriktad och en god kommunikatör.Du ska även vara serviceinriktad, prestigelös och trivas med att hålla ordning och reda. Arbetstider Tjänsterna kommer att vara 50-100%.Uppdraget kommer att pågå ca.6 månader.Vad erbjuder Adecco dig?Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät. Intresserad?Kunden eftersöker en snabb lösning så vänta inte med din ansökan!