Projektekonom

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.

Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.

Har du känsla för detaljer och trivs med uppgifter som kräver god samarbetsförmåga? Då kan du vara vår nästa projektekonom.

Ekonomi tillhör enheten Verksamhetsstöd och har en central roll i myndighetens arbete tillsammans med funktionerna HR, kommunikation, arkiv och registratur samt intern service. Totalt får du strax över 20 härliga personer som kollegor.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen är en mångsidig verksamhet där du kommer få möjlighet att arbeta både självständigt och i team. Du kommer att ha en betydande roll genom att vara ett stöd till projektledare och chefer.

Du kommer i huvudsak arbeta med stöd i ekonomiska frågor och uppgifter i olika projekt. Du ger stöd till enhetschefer och medarbetare i uppföljningsverktyget LISA men även vid ansökan, etablering, genomförande och avslut av projekt. Tjänsten kan även infatta ekonomisk rapportering till externa partners i projekt. Du följer upp, analyserar och föredrar ekonomiska resultat; deltar i budget- och prognosarbete; deltar i utveckling av länsstyrelsens ekonomi- och projektstyrning samt utför löpande bokföring och andra inom enheten vanligt förekommande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha högskole-/universitetsexamen i ekonomi eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi vill också att du ska ha minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är om du arbetat inom offentlig verksamhet samt om du har kunskap och erfarenhet av projektredovisning.

Tjänsten kräver att du har en god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska. Meriterande är att du även kan kommunicera på engelska, då internationella projekt kan förekomma. Du är en van användare av Excel och har god koll på övriga Officeprogram. Det är meriterande men inte ett krav av tidigare arbete i bokföringssystemet Agresso.

Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och inte räds agera oberoende av andra för att klara arbetsuppgifterna. Du är detaljfokuserad, noggrann och välorganiserad samt har fokus på att leverera det som förväntas av dig med hög kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor vilket ställer höga krav på god samarbetsförmåga med många olika parter.

Svenskt medborgarskap är ett krav då anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövning kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Värmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 12 november 2020

Besöksadress

65186 Karlstad
None

Postadress

65186 Karlstad
Karlstad, 65186

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024

Ekonom till ekonomiavdelningen

18 november 2024