Projektekonom

Projektekonom

Arbetsbeskrivning

Som projektekonom hos oss kommer du tillhöra förbundets administrativa stab och arbeta nära administrativ chef, projektekonom, löneadministratör och kanslist. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att följa upp och rapportera förbundets projekt och verksamheter till externa finansiärer. Du kommer att utgöra ett stöd till projektledning angående riktlinjer och regelverk som finns uppsatta för till exempel EU-projekt och delregionala utvecklingsmedel. Arbetsuppgifterna kan dock variera med förbundets utveckling.
Fyrbodals kommunalförbund har ca 45 anställda. Vi är en flexibel organisation med många projekt och verksamheter vilket innebär att personal och omfattning av tjänster hela tiden förändras.
Profil
Du tycker om att vara involverad i flera projekt och drivs av att leverera ett gott resultat. Du är bra på att lyssna, kommunicera och ställa de frågor som behövs för att stötta chefer och projektledare. Utöver högskoleutbildning inom ekonomi har du erfarenhet av arbete med ekonomi och projektredovisning. Har du arbetat med EU-projekt och har kännedom om EU:s strukturfonder och dess regelverk är det meriterande.
Som person har du ett metodiskt arbetssätt, är serviceinriktad, noggrann, analytisk och engagerad i ditt arbete. Vi ser även att du är självgående, lyhörd och har erfarenhet av projektekonomi/ekonomiarbete som gör att du känner dig trygg i din roll och självständigt kan driva dina arbetsuppgifter framåt. Det är en fördel om du har lätt för att prioritera om i ditt arbete, samt att du är prestigelös, vilket gör att du gärna hjälper till där det behövs. Då vi arbetar i en komplex organisation är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.
Du kommer att arbeta med
Budgetarbete och avstämningar
Vägledning och stöttning av projektledning gällande ekonomi, budget och regelverk
Medverkan vid utveckling av ekonomiska rutiner och projekthantering
Medverkan vid framtagande av projektansökningar
Rapportering och redovisning till externa finansiärer och projektpartners
Granskning, uppföljning och avrapportering av projekt som förbundet medfinansierar via delregionala utvecklingsmedel
Löpande bokföring för hela kommunalförbundet
Leverantörsreskontra för hela kommunalförbundet
Stöd till administrativ chef i delårs- och helårsbokslut samt i vardagen.

I tjänsten ingår även vissa övriga allmänna kontorsgöromål inom vår basverksamhet.
Du har
Högskoleutbildning med inriktning redovisning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Erfarenhet av praktisk ekonomihantering i projekt
God datorvana och intresse för att använda ekonomisystem på ett optimalt sätt
Kunskap i Visma Administration 2000
Mycket goda kunskaper i Excel och i övriga Office 365
Erfarenhet inom kommunal verksamhet är meriterande

Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Fyrbodals kommunalförbund
Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt.
Läs mer på www.fyrbodal.se
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med löneanspråk senast den 29 november på e-post: kansli@fyrbodal.se.
Anställningsform
Visstid, 6 månader eller längre. Start enligt överenskommelse/omgående och under förutsättning av erforderliga beslut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FYRBODALS KOMMUNALFÖRBUND UDDEVALLA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Postadress

Museigatan 2, Riverside
UDDEVALLA, 45118

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024