Projektekonom med erfarenhet av ekonomistyrning i byggprojekt, Stockholm

Projektekonom med erfarenhet av ekonomistyrning i byggprojekt, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Entreprenadekonomen ansvarar för att stödja projektledarna i delprojekten och staben. Detta innebär att samordna med organisationen, entreprenörer och dess omgivningspåverkan. Uppdraget kräver därför omfattande samordning mellan entreprenaderna och med berörda parter och operatörens verksamhet.

Entreprenadekonomen är en viktig ”kugge” för ett lyckat samverkansprojekt och ställer höga krav på erfarenhet av liknande projekt och hög kommunikativ förmåga.

Som entreprenadekonom är det viktigt att du har kapacitet att arbeta självständigt, erfarenhetsanknutet och problemlösningsfokuserat.

Entreprenadekonomen rapporterar till Projektledare som är underställd Projektchefen.

Arbetsuppgifter:


- Hantera de inkommande underlagen från entreprenaden. Utvärdera underlagen med hjälp av teknikresurser och göra prognosläggning för projektet.

- Ansvara för kontroll av entreprenörens arbeten enligt löpande räkning, upprätta månadsrapporter.

- Säkerställa full insyn i entreprenörens ekonomisystem inför månadsfaktureringar.

- Kontinuerligt följa upp upparbetade kostnader. Skapa rapporter utifrån analys och prognostisering av kostnader.

- Delta i ekonomimöten med entreprenör rörande; kostnadsstyrning, kostnadsuppföljning, mängdreglering, hantering av ÄTOR och andra viktiga ekonomifrågor som berör projektet

- Utmana befintliga arbetssätt och initiera förbättringsarbete.

- Stötta arbetet med intern kontroll inom projektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Erfarenhet i minst 10 år där arbetsuppgifterna huvudsakligen varit ekonomistyrning i byggprojekt. Uppgifter så som kalkyl och prognosarbete, ÄTA-hantering och fakturahantering.

- Erfarenhet gällande ekonomistyrning och då speciellt löpande räkningsförfarande, från minst tre projekt med offentlig beställare.

- Erfarenhet av prognosarbete och kalkyler i två större komplexa entreprenader så som tex projekt med verksamhet i drift eller innerstadsprojekt. Budget skall ha varit överstigande 400 mkr.

- Dokumentera utbildning inom entreprenadjuridik

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Mycket hög kunskap i Excel och officepaketet, krav på högre utbildningsnivå.

- Dokumenterade utbildning/kurser inom Bas-P/Bas-U.

Önskemål om personliga egenskaper:

Strukturerad, analytisk och noggrann. Engagerad, ansvarstagande och hög problemlösningsförmåga.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 9 februari 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024