OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund, en av de större biltillverkarna i världen, söker vi en Projektekonom för ett konsultuppdrag där start önskas omgående och som varar åtta (8) månader framåt. Urval kommer ske löpande, så sök genast!
Om tjänsten
Tjänsten är delad i två där du kommer arbeta med kundreskontra hälften av din arbetstid och drygt hälften arbeta i ett projekt för att förbättra processer, flöden och processer för kundreskontra/fakturering.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Projektekonom kommer du arbeta med kundreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består utav bland annat;
• Hantering och avstämning av kundinbetalningar
• Avstämning av likvidkonton
• Koncernmellanhavandeavstämning i samband med månadsbokslut
• Påminnelsehantering inklusive kontakt med kunder, åldersanalys och bevakning av kundreskontraposter
• Hantering av bankgarantier
• Teknisk administration som import av loggar till ERP-systemet
• Vara del i ett treasury-team med ansvar för att genomföra företagets betalningar
Du kommer även att ingå i ett projektteam som arbetat i ett Pan europeiskt projekt för att förbättra och effektivisera inom kundreskontra. Uppskattad tid för detta projektarbete är 60%. Din uppgift är att ingå i detta projekt som har två huvudsakliga uppgifter;
• Det ena är att effektivisera hanteringen av kundreskontraposter (betalningar) systemmässigt samt skapa relevanta digitala avstämningsrutiner av kundreskontrorna.
• Det andra är att se över hur man skall åstadkomma effektiv fakturering ur ett systemmässigt perspektiv.
Vem är du?
Du har universitetsexamen inom företagsekonomi eller motsvarande kunskaper inhämtade genom praktisk erfarenhet. Du har minst fem års kvalificerad yrkeserfarenhet som redovisningsassistent, helst på större företag och gärna inom en internationell koncern med liknande arbetsuppgifter. Du känner dig trygg att kommunicera på engelska. För att lyckas i uppdraget krävs erfarenhet från något IT-relaterat projekt och ett intresse för och förståelse av IT generellt. Det är en merit om du deltagit i projekt för att digitalisera kundreskontra samt om du arbetat i Visma Control och i Microsoftmiljö.
Som person är du kommunikativ, har en positiv grundinställning och trivs på en arbetsplats med hög förändringstakt. Din förmåga att bygga relationer och hantera representanter för andra kulturer är god. Du är en team player men arbetar också självständigt. Du trivs i en miljö med många uppdragsgivare, flera språk, ett brett spann av arbetsuppgifter och dagliga utmaningar! Du drivs av att hitta effektiva lösningar samtidigt som du förstår att i en stor koncern krävs anpassning till de krav och riktlinjer som kommer centralt. Viktigt är att du är intresserad av ett kontinuerligt förbättringsarbete. Vidare bör du kunna prioritera både tid och arbetsuppgifter.
Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start fram till 31 december 2021. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Pizzignacco
Asaad Amaya
Frida Aronson
Elisabeth Axelsson
Sebastian Monadjemzadeh
Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh
Johan Iggbom
Johan Iggbom