OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är Sveriges mest mångsidiga myndighet med viktiga uppgifter inom beredskap, förvaltning och tillsyn. Vi har bred kunskap inom frågor som rör miljö, natur, samhällsutveckling, landsbygd, krisberedskap och många andra samhällsnyttiga områden.
Vi ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi har en viktig uppgift att väga samman perspektiv och tillföra kunskap för att fatta de bästa besluten för Gävleborgs människor, djur och natur.
På Länsstyrelsen Gävleborg arbetar cirka 250 personer, där de flesta är placerade i Gävle. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Länsstyrelsen är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund.
I övrigt erbjuder vi en trivsam arbetsplats och har förmåner som friskvårdstimme, flextid med breda ramar, klämdagsledigt och möjlighet att arbeta delvis på distans.
Projektbeskrivning Samverkan Gävleborg 2022
Projektets syfte och mål är att främja integrationen av tredjelandsmedborgare i Gävleborgs län. Med utvecklad samverkan mellan aktörer vill projektet bidra till en effektivare integrationsprocess samt minska de strukturella hindren för målgruppen att etablera sig i samhället och komma närmare arbetsmarknaden. Detta samverkansprojekt leds av Länsstyrelsen Gävleborg som är projektägare. Projektpartnerna består av 8 av länets kommuner, Högskolan och ideella organisationer. Projektet pågår i fyra års tid.
Arbetsuppgifter
Som projektekonom vid Länsstyrelsen kommer du ha huvudansvaret för att den ekonomiska redovisningen hanteras korrekt både från projektägare och från projektpartner. Du ansvarar för ekonomisk redovisning och EU-redovisning av projektet Samverkan Gävleborg 2022. För att lyckas med ditt uppdrag krävs ett nära samarbete med projektledare, styrgrupper för projekten och projektets samverkanspartner. Din roll är att vara både stöd och kravställare i det dagliga arbetet.
Du ansvarar för löpande ekonomisk redovisning, rapportering, granskning, uppföljning och analys. Du ansvarar även för att sammanställa redovisningsunderlag enligt de krav som ställs från finansiären.
Tjänsten tillhör vår ekonomifunktion vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en relevant utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning på ekonomi/redovisning/revision. Du har några års yrkeserfarenhet av budgetplanering och projektekonomi. Erfarenhet av arbete inom EU-finansierade projekt är meriterande.
I rollen som projektekonom bör du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Det är av stor vikt att du är självgående med förmåga att driva dina egna processer vidare. Som person har du ett strukturerat arbetssätt. Du har ett personligt engagemang och är angelägen om att nå resultat. Att leverera med hög kvalitet och att hålla uppsatta tidsplaner är viktigt för dig. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, och samarbetar gärna med andra människor för lösa problem.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap.
Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra i vår krisledningsorganisation vid en händelse.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 8906-2022
Senaste ansökningsdag: 2022-10-23
Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,
Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79