OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ och kvalitetsmedveten ekonom som söker nästa utmaning? Länsstyrelsen i Karlstad söker nu en projektekonom för uppdrag på heltid mellan januari och mars med chans till förlängning.
OM TJÄNSTEN
Länsstyrelsen Värmland är belägna på Våxnäsgatan 5 i centrala Karlstad, i nyrenoverade lokaler och närhet till Klarälven.
Deras huvuduppgift är att genomföra och följa upp statens politik på regional nivå samt att samordna olika samhällsfrågor inom länet. För ett vikariat under januari till mars med chans till förlängning söker de nu förstärkning till Ekonomienheten i form av en Projektekonom.
I rollen som projektekonom kommer du få ansvara för den löpande redovisningen i såväl EU-finansierade samt externfinansierade projekt. Denna redovisning sker på engelska. Då tjänsten innebär ett nära samarbete med såväl ditt närmsta team på ekonomienheten men även med andra kollegor inom myndigheten är det viktigt att du har ett konsultativt och kommunikativt förhållningssätt, har lätt att samarbete samt är duktig på att skapa goda relationer. Vi ser även att du har vana av att arbeta självständigt och tar ansvar för resultatet av ditt arbete och att uppsatta mål uppnås.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha någon form av relevant arbetslivserfarenhet och/eller utbildning kopplat till tjänsten. Vi ser även att du har grundläggande kunskap om redovisning och förstår skillnaden mellan utgift och kostnad samt förstår resultat- och balansräkning. Förutom detta har du har en allmän uppfattning om ekonomiadministration och redovisning.
Du erbjuds
- En meriterande karriärsväg inom ekonomi och redovisning på myndighet
- Chans att utveckla dina färdigheter inom ekonomi och redovisning
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande uppföljning och avstämning av projekt
* Delta i att ta fram underlag för fakturor, lön, reseräkningar och betalbevis
* Ge stöd till externa projektparter
* Ta fram underlag för rekvisition av medel
* Bistå i revision och granskning av projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole-/universitetsexamen i ekonomi, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Har goda kunskaper i engelska för att kunna hantera muntlig och skriftlig kommunikation avseende projektredovisning
- Har kunskap om och erfarenhet av löpande redovisnings- och/eller bokslutsarbete
- Har goda kunskaper av Officepaketet
- Talar och skriver flytande i svenska och engelska. Detta då rapportering sker på engelska samt kommunikation inom myndigheten är på svenska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med EU-projekt
- Erfarenhet av Agresso
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231