OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en projektekonom som vill arbeta i en spännande och medveten organisation som arbetar globalt med miljöfrågor. Detta är initialt ett konsultuppdrag, men för rätt person finns det stort chans att uppdraget övergår i en anställning direkt hos kund. Uppdraget är med start omgående och kunden sitter vid Gullmarsplan.
Du kommer att komma till ett härligt ekonomiteam som består av fem personer och som arbetar tätt tillsammans. Rollen är bred och du kommer framförallt att arbeta med projektredovisning för tre stiftelser.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Resekostnader - bokning och betalning till utländska anställda inklusive förskott
- Momsredovisning
- Periodisk sammanställning
- Inmatning och uppdatering av kassaflödesrapportering
- Skattekonto -bokning och avstämning
- Skatter och utländska pensioner
- Bokning av lön och socialförsäkring
- Bokningar och avstämningar av utvalda konton inklusive fem bankkonton
- Administrera Eurocard
- Visitkort, beställ nya och avbeställ föråldrade kort
Vem är du?
För att passa i rollen har du relevant utbildning och erfarenhet inom yrket som ekonom. Du har tidigare arbetat med projektredovisning, har god förståelse för löpande bokföring, moms och periodisk sammanställning. Vi utgår från att du har god systemvana och har du erfarenhet av Xledger är det en fördel, dock inget krav. Då kunden är verksam globalt är det av stor vikt att du är bekväm i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi tror att du är en social och kommunikativ person som har lätt för att skapa kontakt och bygga relationer. Därtill är du van vid att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som att du uppskattar att tillhöra ett team.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på 076 647 16 56. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-19.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88