Projektekonom/Administrativ assistent till ÅF

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat ett antal år inom ekonomi/administration sedan tidigare och trivs i en administrativ serviceroll där du stöttar kollegor?


SJR söker för ÅF:s räkning en driven och ansvarstagande Ekonom/Administrativ assistent. Tjänsten är på 100 % - arbetstiden förläggs flexibelt – i samspråk mellan dig och ÅF - på kontorstider. Grundtanken är tjänsten är ett hyrköp.


Tjänstebeskrivning?


I rollen som Projektekonom/Administrativ assistent kommer du att ingå i en arbetsgrupp med flera andra administrativa assistenter/ekonomer. Din arbetsgrupp fungerar som administrativt stöd mot chefer, säljare och konsulter. Du arbetar med högt och lågt inom ekonomi/administration där du hanterar alltifrån ekonomiadministration till att beställa luncher till möten.

Du kommer du exempelvis att:


- Kontera leverantörsfakturor


- Fakturera och lägga upp uppdrag i ekonomisystemet


- Projektadministration


- I övrigt fungera som administrativt stöd och spindel i nätet för chefer, säljare och konsulter vilket exempelvis kan innebära att introducera nyanställda, anordna aktiviteter, beställa luncher/fika till möten med mera.

Det här är tjänsten för dig som är en driven och ansvarstagande administratör och vill visa vad du går för i en serviceinriktad roll som Administrativ assistent. Du ger excellent administrativ service till dina kollegor på ett väletablerat konsultbolag!

Lämplig bakgrund?


Vi söker dig som har studentexamen från gymnasiet, helst från ekonomi. Vi tror att du har arbetat minst 3 år inom ekonomi/administration sedan tidigare. Du är lättlärd i system. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Tidigare erfarenhet av fakturering är ett krav.

Som person är du driven, prestigelös och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och där du arbetar självständigt och i grupp, samt ger service åt kollegor med högt och lågt. Du är givetvis ansvarstagande, noggrann och strukturerad samtidigt som du är positiv, har lätt för att samarbeta med kollegor och vill hjälpa teamet framåt.


Viktig information?


Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Tjänsten är på 100% - och arbetstiden förläggs flexibelt – i samspråk mellan dig och uppdragsgivaren - på kontorstider. Uppdragstiden är med start omgåendemed några veckors introduktion. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin, 08-407 55 70.


Om Åf


Utveckling och framgång sedan 1895


ÅF är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi


skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen.


ÅF – Making Future

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024