OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
I din roll som projekteringssamordnare kommer du att fungera som stöd till delprojektledare för ett av kundens projekt. Du kommer att vara en del av kundens samverkansorganisation, ”genomförandeteam”, som upprättats vid uppstarten av entreprenaden. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att för kundens räkning medverka i arbetet inom Genomförandeteamet med ansvar för projekteringssamordning.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för styrning av tid, kostnad och innehåll i arbetet som bedrivs i teamet.
- Ansvarar för samordning av projekteringsfrågor
- Ansvara för erforderliga interna och externa kontakter
- Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd och bygglov söks och erhålls.
- Samverka i syfte att uppnå optimala lösningar inför bygg- och förvaltningsskedet.
- Se till att administrativ hantering följer de handledningar och checklistor som gäller inom projektet.
- Följa upp avvikelser i projekteringen som påverkar kontraktet mellan Entreprenören och Beställaren.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning inom bygg/anläggning om 180/240p (civilingenjör) (eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som kunden bedömer likvärdig)
- God kännedom om entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK Anläggning samt branschnormer såsom AMA och MER.
- Minst ett (1) års erfarenhet av projekteringssamordning i entreprenadkontrakt om > 500 MSEK.
- Minst fem (5) års erfarenhet av projekteringssamordning inom BEST.
- Konsulten ska behärska svenska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Har erfarenhet från entreprenader med hög nivå av samverkan, tex ECI kontrakt.
- Har goda ledarskapsegenskaper, förmåga att leda sig själv och andra, samt förmåga att arbeta självständigt.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström