OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Projekteringssamordnaren kommer fungera som stöd till delprojektledare. Projekteringssamordnaren har som huvudsaklig arbetsuppgifter är att för Beställarens räkning medverka i arbetet inom Genomförandeteamet med ansvar för projekteringssamordning.
Projekteringssamordnaren utgör stöd till projektledning med ansvar för projekteringstekniska frågor.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för styrning av tid, kostnad och innehåll (TKI) i arbetet som bedrivs i Genomförande teamet.
- Ansvarar för samordning av projekteringsfrågor
- Ansvara för erforderliga interna och externa kontakter
- Bevaka att erforderliga myndighetstillstånd och bygglov söks och erhålls.
- Samverka i syfte att uppnå optimala lösningar inför bygg- och förvaltningsskedet
- Se till att administrativ hantering följer de handledningar och checklistor som gäller inom projektet
- Följa upp avvikelser i projekteringen som påverkar kontraktet mellan Entreprenören och
Beställaren
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk utbildning inom bygg/anläggning om 180/240p (civilingenjör) (eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig)
- God kännedom om entreprenadjuridik såsom AB, ABT, ABK Anläggning samt branschnormer såsom AMA och MER.
- Minst ett (1) års erfarenhet av projekteringssamordning i entreprenadkontrakt om > 500
MSEK.
- Minst fem (5) års erfarenhet av projekteringssamordning inom BEST.
- Konsulten ska behärska svenska i tal och skrift.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström