Projekteringssamordnare till myndighetskund

Projekteringssamordnare till myndighetskund

Arbetsbeskrivning

Detta uppdrag har som huvudsyfte att säkerställa att kostnadseffektiva lösningar väljs inom ramen för projekteringen inom verksamhetens projekt. Som anställd kommer du även få säkerställa en effektiv och ändamålsenlig projekteringsorganisation, delta i arbetet med att bryta ner programmålen i uppföljningsbara mål och krav för programmets olika projekt samt säkerställa att projekteringsarbetet bedrivs så att det stöttar programmets övergripande tidplan. En del av dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat:

Framtagande av processer och strukturer som behövs för att säkerställa att projekteringen inom programmet bedrivs på ett sätt som främjar programmålen
Löpande följa upp och säkerställa resursbehov inom projekteringsorganisationen
Säkerställa att projekteringen inom programmet samordnas
Säkerställa systematisk kravhantering och ändringshantering inom programmet inkl. granskningsprocesser kring dessa samt stödja projekten i arbetet med detta


För att klara av rollen ser vi att du kan uppfylla nedanstående kundkrav:

Konsulten ska ha minst 4 års dokumenterad erfarenhet som projekteringsledare. 
Konsulten ska ha minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom bygg och infrastuktur i projekt större än 500 Mkr.
Konsulten ska ha minst 2 år dokumenterad arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning.
Konsulten ska ha erfarenhet som AMA-redaktör från minst 2 uppdrag hos olika beställare/uppdragsgivare.
Konsulten ska ha erfarenhet av brobyggnation eller broreparation från minst 2 uppdrag.


Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm och avser ett heltidsarbete som gäller tillsvidare (med en tillhörande provanställning på sex månader). Tjänsten avser att starta i mitten av november.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 oktober 2023

Liknande jobb


20 december 2024