OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter för PING är uppdelade i följande projektledningsområden:
Leda och styra
Tidsplanering
Ekonomihantering
Kravhantering
Riskhantering
Upphandling
Kommunikation
Administration
Leda och styra
Agera samordnande samt som stöd/bollplank till Projektledare och resterande projektorganisation vid specifika såväl som generella projektrelaterade frågor.
Bistå Projektledare i att upprätta projektstyrande dokumentation och följa upp att Genomföra Åtgärder-processen följs.
Driva och/eller bereda de frågor som Projektledare och Projektingenjör kommit överens om. Om överenskommet kan Projektingenjör även agera ställföreträdande till Projektledare.
Tidsplanering
Hantera systemstöd och upprätta/uppdatera samt följa upp projektets leverans.
Ombesörja rapportering utifrån projektets leverans till bland annat controller, enhets-chef med flera.
Ekonomihantering
Lägga upp, uppdatera, följa upp projektets ekonomi i aktuella systemstöd och bereda ekonomiskt underlag till Projektledare.
Utföra de specifika ekonomiska uppföljningar som efterfrågas från Projektledare eller controller under specifika delar av projekttiden och under angivna delar av året ex, be-myndigande och invärdering.
Kravhantering
Bistå i upprättande och uppdatering av interna kontrollprogram och kravlistor i sam-råd med resterande projektorganisation.
Riskhantering
Agera samordnande i projektets riskarbete, bistå med erfarenheter och systemkun-skap för att skapa/följa upp/lägga in risker och behandlingsplaner i aktuellt system-stöd.
Upphandling
Hantera systemstöd och förfrågningar till leverantörer vid avrop samt bereda underlag om befintliga ramavtal till Projektledare och resterande projektorganisation.
Stödja och samordna vid framtagande av uppdragsbeskrivning(ar) och förfrågnings-underlag etc.
Kommunikation
Hantera kommunikation med externa aktörer i samråd med Projektledare.
Vara kontaktperson mot kommunikatör/leverantör, vid ex informationsutskick, kal-lelse till samråd etc, enligt överenskommelse med Projektledare.
Bistå vid framtagande av strategiska dokument och punktinsatser avseende projektets kommunikation.
Administration
Agera administrativt stöd i projektet vilket bland annat innefattar att föra proto-koll/minnesanteckningar vid möten, hålla ordning/strukturera i projektets system-stöd, distribuera mallar, ärendehantering mot diariet, uppdatering av projektstyrande dokument och uppdatering av ÄTA/UR-logg.
Bereda sammanställningar, presentationer och rapporter avseende specifika projekt-uppföljningar efterfrågade av enhetschef, Projektledare eller controller.
Kompetenskrav
Ha en master-examen (120 poäng enligt nya systemet) inom Industriell Ekonomi eller Maskinteknik
Ha goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet samt MS Projects
Ha god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska
Följande krav är meriterande
Ha arbetslivserfarenhet från Trafikverket
Ha utbildning eller erfarenhet från styrning av drift och underhåll
Ha utbildning eller erfarenhet från järnväg
Ha utbildning eller erfarenhet från projektledning
Märk ansökan med Projektingenjör
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser