Projekthandläggare/administratör

Projekthandläggare/administratör

Arbetsbeskrivning

Eftersom vi har pensionsavgång nästa år söker vi nu en ny administrativ klippa till vårt team. Vårt team blir med dig totalt sju medarbetare som trivs med att arbeta ihop. Särskilt mycket interaktion kommer du att ha med vår medarbetare som har ekonomiansvar, ni delar på arbetet med handläggningen och har daglig interaktion runt detta.
Vi erbjuder en modern arbetsplats med syfte, målstyrd arbetstid, flexibilitet mellan hem- och kontor samt en ambitiös och vänlig arbetsmiljö. Hos oss kan du räkna med att hamna i ett glatt team som siktar på att leverera i hög kvalité på en mänsklig nivå.
Vi söker dig som är noggrann, kvalitetsmedveten, flexibel och som har lätt för att samarbeta med olika människor. Du kan arbetar gärna självständigt och har förmågan att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Du har erfarenhet av bokföring- och redovisningsarbete. Dina datakunskaper är goda. Du tycker om att arbeta med regelverk. Har Du erfarenhet av att jobba med EU-program är det ett plus. Vi ser gärna att Du har en utbildning inriktad på offentlig förvaltning alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet.
B-körkort och tillgång till egen bil erfordras.
Din roll blir att handlägga och granska inkomna ansökningar hos Lokalt Ledd Utveckling Halland enligt jordbruksverkets rutiner och gällande regelverk.
I handläggarrollen kommer du att arbeta med råd, stöd och support till sökande i ansöknings-, genomförande- och avslutandefasen, huvudsakligen avseende ekonomigranskning och redovisningsstrategiskt upplägg. Att informera och hålla utbildningar om regelverk och redovisning är en del av arbetet och du är vår resurs i regelverksfrågor som aktivt ska söka kunskap och information om gällande regler. I detta ingår att delta på Jordbruksverkets utbildningar för projekthandläggare. Övriga uppgifter inom driften och våra leaderägda projekt kommer att ingå i dina arbetsuppgifter, och då handlar det om att assistera projektledaren i olika projekt.
Projekthandläggaren är placerad på vårt kansli i Hyltebruk.
Sammanfattning arbetsuppgifter:
• Handlägga ansökningar i Jordbruksverkets IT-system
• Stötta projektägare i den administrativa processen
• Diarieföring
• Ta fram mallar, instruktioner och annat material som underlättar för sökande.
• Projektassistent i vissa LAG-ägda projekt
Lokalt ledd utveckling genom LEADER metoden är ett projektstöd med finansiering från de europeiska struktur- och investeringsfonderna och offentlig medfinansiering. Föreningar, företag, organisationer och myndigheter kan söka projektstöd inom lokalt ledd utveckling för att främja utvecklingen i leaderområdet. Läs mer om LEADER och oss på www.lluh.se
Vi är sex medarbetare och vi ser mycket fram emot att välkomna dig som en kollega i vårt team!
Intervjuer hålls den 10-11 maj, och vi tänker oss start efter sommaruppehållet, senast den förste september.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lokalt Ledd Utveckling Halland Hyltebruk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Fabriksgatan 1 A
Hyltebruk, 31480

Liknande jobb


Vikariat - Ekonom för administration av EU-projekt till KI

Vikariat - Ekonom för administration av EU-projekt till KI

7 oktober 2024

3 september 2024

Kontrollant av EU-medel

Kontrollant av EU-medel

27 oktober 2023