OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Arbetsuppgifter
I uppdraget kan bl.a. följande komma att ingå:
Ta tillvara beställarrollen gällande planläggnings- och projekteringsfrågor gentemot konsulter, myndigheter och andra intressenter.
Delge projekterande konsulter projekteringsförutsättningar samt arbets- och beslutsrutiner.
Samverka i syfte att uppnå optimala lösningar för bygg- och förvaltningsskede.
Bistå projekt- och byggledning i kommunikation med entreprenörer om tekniska frågor samt bedöma och söka tekniska lösningar under entrepre-nadgenomförandet.
Säkerställa konsulters handlingar för användning i upphandlingar och produktion.
Säkerställa miljökraven i projekteringen samt dokumentationen.
Bistå i arbetet att bevaka att projektarbetet följer den formella pro-cessen enligt väglagen och miljöbalken.
Bistå i att definiera utrednings- och projekteringsuppdrag och tillse att le-verantör tar fram dokumentation som utvisar uppdragsomfattning, kostna-der och tid.
Följa upp och utvärdera utrednings- och projekteringsuppdrag avseende uppdragsomfattning, kostnader och tid samt rapportera och åtgärda avvi-kelser i samråd med programledarna.
Delta på de möten (ekonomi, utrednings-, projektering-, risk- och teknik-möten) programledningen har behov av stöd. Protokollföring är en viktig arbetsuppgift på dessa möten.
Bistå i mottagningskontroll av leverantörens planering och projektering.
Följa upp leverantörens redovisade arbetsberedningar, kontrollprogram, mätningar, provningar verifikat etc.
Underlag för hantering av uppkomna underrättelser och ÄTA
Stöd vid kontakter och samråd med fastighetsägare och myndigheter, led-ningsägare m.fl.
Bistå med upprättande och uppföljning av erforderliga avtal med externa intressenter och sakägare
Tidplanering, upprätta erforderliga tidplaner för projektet, i samverkan med övriga programledningsresurser.
Bistå med kalkyl- och prognosarbete samt kostnadsuppföljning inom pro-jekten
Arbeta med riskhantering, både internt och följa upp leverantörens, inom hela projektet, både i Exonaut men också löpande i excellistor.
Tillse att arbetsmiljöregler och arbetsmiljöaspekter beaktas
Medverkar i revisioner
Bistå i framtagande av slutdokumentation
Bistå i hantering av dokumentation och organisering av data.
Kompetenskrav
universitets- eller högskoleexamen alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom minst 7 års erfarenhet som beställare, konsult eller entreprenör.
Du ha minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete i projektorganisation, införskaffad de senaste 7 åren, som projektingenjör eller delprojektledare.
Vid ansökan märk ansökan med Projektingenjör
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser