Projektingenjör

Arbetsbeskrivning

Element Logics vision är att göra vårt kundlager till det mest effektiva i Europa. Vi fokuserar på ett effektivt varuflöde och hög produktivitet för att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och konkurrenskraftiga.

Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer för stora och små lager. Bolaget grundades 1985 och är marknadsledande inom flera marknadssegment och har stor expertis och erfarenhet. Element Logic är specialiserade på interna logistikprocesser; vi designar, utvecklar och levererar de mest fördelaktiga lagerlösningarna. Vi har den senaste kompetensen inom det unika automatiserade lagrings- och minilastningssystemet AutoStore® samt vårt Warehouse Management System Element, WMS / EWMS. Huvudkontoret ligger i Kløfta, Norge, med dotterbolag i bla Sverige, Danmark, Finland och Tyskland.

https://www.elementlogic.net/

Element Logic fortsätter att växa och vi är därför i behov av fler skickliga och engagerade människor på vår resa. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra våra kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara! Företaget verkar i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är extremt väl positionerat för framtiden.

Vi söker nu en Projektingenjör som kommer att vara länken mellan Design & Consulting teamet och Delivery avdelningen. I rollen kommer du att säkerställa leveranser och kvalitet av material till automationsprojekten och att de är i tid och med rätt pris. Rollen är en kombination av att arbeta dels med inköp och dels med att ge support till projektledningen. I rollen är man den inom Delivery teamet som är ansvarig för materialinköp, projektleder mindre eftermarknadsprojekt samt tar hand om övriga administrativa uppgifter i projekten. Du rapporterar till Head of Delivery och rollen utgår från kontoret i Lund.

Arbetsuppgifter:

• Involverad i inköpsprocessen genom att säkerställa behovet av materialinköp i automationsprojekten och skapa RFQ dokument, granska offerter, göra prisjämförelser samt vara involverad i förhandlingar med leverantörer.
• I samråd med projektledare besluta om val av leverantörer och skapa inköporders och ansvara för underleverantörsavtal.
• Planera och samordna leverans av material till automationsprojekten och ha regelbunden avstämning med platschefen.
• Dokumentation av inköporders för ekonomisk uppföljning, fakturagodkännande samt hantering av reklamationer och returer.
• Skapa projekt och accesser i SharePoint och säkerställa projektdokumentation samt ekonomisk uppföljning av projekt.
• Projektleda mindre projekt inom eftermarknad.

Kompetens och bakgrund:

• Du är högskole-/gymnasieingenjör inom bygg/konstruktion/logistik och har gärna en praktisk erfarenhet från byggbranschen.
• Ca 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll.
• Har du erfarenhet av AutoStore och dess monteringsprocess är det meriterande.
• Erfarenhet från att framgångsrikt ha arbetat med LEAN och ständiga förbättringar.
• God teknisk förståelse och förmåga att läsa tekniska ritningar.
• Kunskap inom CAD/CAM kretsdesign.
• Mycket goda kunskaper inom MS office.
• God engelska och svenska i tal och skrift.

Du som person:

Du har ett kommersiellt intresse och ett strukturerat förhållningssätt samt ett starkt driv att åstadkomma resultat. Du har en öppen och positiv inställning. Vidare har du lätt för att kommunicera och vinna förtroende och trivs med och har en förmåga att driva flera projekt parallellt. Du har en helhetssyn samt ett öga för detaljer och är lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp och har lätt för att föra en teknisk diskussion med såväl intern personal som med kunder och har lätt för att fatta beslut.

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, klicka in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Lundin Medved via mail, kristina.lundinmedved@pspartner.se

Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 5 februari 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


20 december 2024