OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en Projektingenjör med fokus på anbud, KMA, projektstyrning och ekonomi. Hos NaijTeknik blir du en viktig spelare där får du vara med och bidra med specialistkompetens. Har du tidigare erfarenhet av bygg med inriktning på ekonomi, juridik och administration är det meriterande.
Då kan det vara dig vi letar efter! Hos NaijTeknik finns stora utvecklingsmöjligheter.
Om vår kund
NaijTeknik är ett företag som jobbar med ställverk och VA-byggnader. Våra uppdragsgivare är de stora energibolagen, kommuner m.m. Företaget omsätter idag ca 60 miljoner men är i ett mycket expansivt skede och kommer att fortsätta växa i snabb takt.
Företaget ingår i NaijFöretagen som omsätter ca 265 miljoner. Koncernen har ca 90 anställda och består av 5 systerbolag: NaijBygg, NaijBetong, NaijTeknik, NaijFast samt Västsvensk Brunnsborrning.
NaijTeknik erbjuder dig en spännande arbetsplats som drivs av framåtanda och viljan att växa och förbättra. Genom erfarenhet, kompetens, nyfikenhet och ett stort driv hjälper NaijTeknik sina kunder att få det de önskar. Läs mer på: www.naijteknik.se
Dina arbetsuppgifter
Som Projektingenjör är du upphandlingsansvarig och specialist på byggjuridik samt ekonomistyrning. Du har en spindel i nätet funktion och stöttar projektledarna i frågor som rör KMA, inköp, administration och ekonomi. Det innebär att du bland annat upprättar ramavtal, sköter löpande ekonomiavstämningar, prognoser samt kalkylunderlag. Du förväntas vara drivande och följa upp löpande förbättring och utveckling av processer samt arbetssätt,
Projektledarteamet på NaijTeknik består idag av 4 projektledare. Det är en platt organisation med korta beslutsvägar. I positionen som Projektingenjör kommer du att arbeta nära den operativa chefen samt projektledarna. Placering är på NaijTekniks trivsamma kontor i Halmstad.
Din profil
För att passa för rollen är du Civilingenjör, byggingenjör eller har likvärdig utbildning.
Vi tror att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är drivande och har en god samarbetsförmåga. Du ser till hela organisationen och delar med dig av den information som behövs för att nå önskade resultat. Vidare är du initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Du har en god förmåga att planera och strukturera. Du stortrivs i en spindel i nätet funktion där det även ingår rutinarbete med detaljfokus.
Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men är också intresserade av dig som arbetar som platschef eller arbetsledare idag och vill ta nästa steg till en mer administrativ roll. Du har goda kunskaper och erfarenhet av projektredovisning, byggjuridik samt anbudshantering. Erfarenhet av KMA är en merit. Har du även erfarenhet av inköp är det ett plus. Du har ett affärssinne och en drivkraft är att skapa resultat. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, eftersom du kommer att ha löpande kontakt med kunder och leverantörer.
Välkommen med din ansökan på effektiv.se. Urval kan komma att ske löpande. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Madeleine Neidert 0736-84 05 25.
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.