Projektingenjör - anläggningsprojekt till Sundbyberg

Projektingenjör - anläggningsprojekt till Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Har du minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativ roll i stora, komplexa projekt (budget >200MSEK, tidplan > 3år) inom infrastruktur? Titta hit! Vi söker dig som är en social fena och vill jobba i en långsiktig roll som Projektingenjör!

OM TJÄNSTEN
Projektmedarbetaren är ansvarig för delområden delegerat av projektledaren. Projektmedarbetaren leder, styr och följer upp projektarbetet inom sitt ansvarsområde samt rapporterar till projektledare. Projektmedarbetare är självständigt ansvarig för att planera sina egna åtaganden. Åtgärder som medför förändring av tid, kostnad eller omfattning beslutas av projektledaren.

Projektet sträcker sig till 2027-12-31, med goda chanser till överrekrytering för rätt person.

Ansvar i projektet
- Stödja och avlasta projektledare med dagliga administrativa sysslor såsom ex. protokollskrivning, mötesbokningar mm
- Administrerar projektets riskhantering
- Sammanställa och rapportera projektstatus avseende resultat, tidplan och kalkyl
- Stödja projektledaren i arbetet med att följa upp projektets beroenden och gränssnitt
- Stödja och avlasta projektledare i upprättande och uppföljning av projektets tidplan
- Stödja och avlasta projektledaren i uppföljning av projektets resurser
- Stödja och avlasta projektledaren i arbetet med projektets rapportering tillprogramledning och andra intressenter
- Stödja och avlasta projektledare i arbetet med erfarenhetsåterföring

VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk universitets- eller högskoleutbildning inom teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Flytande i svenska i både tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativ roll i stora, komplexa projekt (budget >200MSEK, tidplan > 3år) inom infrastruktur
Det är meriterande om du har
- Gått utbildning i projektledning (t.ex. IPMA, PPS, PMI eller likvärdigt)
- Gått kurs i entreprenadjuridik (t.ex. AB04 och ABT06)
- Har minst 2 års erfarenhet av leverantörsuppföljning, såsom avstämning av ekonomiskt utfall, hantering av leverantörens prognos och ÄTA-hantering i stora infrastrukturprojekt (budget >200 MSEK, tidplan > 3 år)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga
- God initiativförmåga
- Strukturerad
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2024
  • Ansök senast: 5 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024