Projektingenjör Byggservice Building Sydost

Projektingenjör Byggservice Building Sydost

Arbetsbeskrivning

En tjänst för dig som trivs med att arbeta nära produktion där du på ett affärsmässigt sätt driver verksamheten tillsammans med platschef och arbetsledare.

Vi söker nu en projektingenjör med intresse för ekonomi till vår Byggserviceverksamhet i Jönköping där vi har flera pågående och kommande projekt på gång. Vi har en stark marknadsposition och vi har för avsikt att behålla den även framöver. Vi är ett gott gäng som vet vad vi sysslar med och som välkomnar dig som vill vara med och fortsätta bygga vårt team för nutida och framtida utmaningar och projekt.

Som projektingenjör hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med stort eget ansvar ifrån att beställningen skrivits på till att vi lämnar över till nöjd kund.

Rollen som Projektingenjör på Byggservice
Du är nyckelspelaren gällande kalkylering, ekonomiuppföljning och fakturering i projekten då du stöttar så väl platschefen som arbetsledaren, kring upprättande av exempelvis tidplan- och ekonomiavstämningar, prognoser, kalkyler, kvalitets- och miljöfrågor, ÄTA-hanteringar, följer upp kontraktshandlingar och styrande dokument. I våra projekt är du den röda tråden som är med från affär, genom projektering, till produktion och överlämnande av färdigt projekt. Du har en central roll mot både kund och vår interna organisation för att löpande skapa underlag för snabba och säkra beslut som hela tiden driver projekten framåt.

Projekten på Byggservice kan även vara mindre ombyggnationer, tillbyggnadsprojekt och försäkringsskador. I teamet ingår yrkesarbetare, projektingenjör och platschef som alla arbetar tillsammans för att driva och få en välmående verksamhet.

Du har regelbunden kontakt med våra kunder och försäkringsbolag.

Om Building Sydost
Building Sydost bedriver entreprenadverksamhet i Skaraborgs- Jönköpings- Blekinge- och Kalmar. Vi är ca 200 engagerade medarbetare som bygger och renoverar allt ifrån kommersiella byggnader, skolor och sjukhus till bostäder. På vår byggserviceverksamhet i Jönköping arbetar idag 15 medarbetare som leds av en ansvarig platschef.

Din Profil
Du har en byggteknisk utbildning och minst tre års erfarenhet av arbete i liknande roll.

Du har god kännedom av kostnadsstyrning, kalkylering, projektekonomi och projektplanering.

Du kan överblicka helheten i ett projekt, analysera detaljerna när så krävs och planera på både lång och kort sikt. Du är strukturerad och ordningsam och har förmåga att vara flexibel och kunna prioritera ditt arbete.

Du trivs med att arbeta i team men när det krävs kan du även arbeta självständigt.

Du behärskar svenska i tal och skrift och har god datavana.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Byggservicekontoret i Jönköping. Körkort är ett krav. Tjänsten är tillgänglig så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.

NCC erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner: (Dölj hyperlinken) https://www.ncc.se/jobba-pa-ncc/det-har-ar-

Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta Projektchef Ola Emanuelson på telefon 070-641 18 22 eller Platschef Mathias Heiel på telefon 073-596 33 89. Har du frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Monica Klersén, HR Specialist Rekrytering på 070-653 90 49. Urval och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan så snart du kan, dock senast den 4 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.

Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.

NCC - ett av de ledande företagen i Norden.

Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb