OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Malmö
- Uppdragslängd: Ca. 8 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Projektingenjör till sitt program. Programmet befinner sig i planeringsfasen (utrednings- och projekteringsskede) med växande programorganisation. För närvarande tas systemhandling fram och underlag till tillståndsansökan.
Projektet behöver operativt stöd inom projektstyrning och projektadministration, främst avseende tids- och kostnadsstyrning samt riskhantering.
Uppdraget innebär i stort att med god samverkan och en god kommunikation leda och samordna verksamheten inom definierat ansvar avseende tid, kostnad och risk.
Arbetsuppgifterna:
- Kostnadsstyrning:
- Upprätta delprojektbudget, budgetavstämningar, kostnadsprognoser och ekonomiska redovisningar i samråd med projekt-, entreprenad-, byggledare och funktion Planering
- Sammanställa ekonomisk redovisning för månadsrapport.
- Tidsstyrning:
- Upprätta, stämma av och uppdatera tidplaner i samråd med projekt-, entreprenad-,byggledare och funktion Planering
- Samordna tidplaner såväl inom projektet som med övriga projekt.
- Riskhantering:
- Leda och samordna riskhantering inom projektet samt koordinera gentemot funktion planering
- Följa upp och rapportera entreprenörens riskhantering i samråd med projekt-,entreprenad- och byggledare.
- Ansvar för att sammanställa underlag till månadsrapportering till programledning
- Ta fram, koordinera och följa upp gränssnittsavtal gentemot t ex Malmö Stad och andra intressenter.
- Bygga och underhålla delprojektets struktur WBS, CBS, RBS och koordinera denna mot Projektets struktur.
- Medverka vid upphandling av konsulter och entreprenörer inkl. framtagande av förfrågningsunderlag
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Relevant högskoleutbildning eller likvärdig kompetens som förvärvats på annat sätt.
- Minst 5 års erfarenhet från arbete i projekt i anläggnings- eller infrastrukturbranschen.
- Bred erfarenhet inom planering och projektledning.
- God kommunikativ förmåga.
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström