OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 80%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Projektingenjör som kommer att följa upp verksamhetens processer, checklistor, milstolpar och deadlines och vid behov, ta fram relevanta underlag till samtliga projektmedlemmar med olika kompetensområden.
Arbetsuppgifter:
- Föra minnesanteckningar i de möten den deltar i.
- Ge stöd till och vara tillgängligt för projektledaren i stöd och hjälp, ex boka möten mm.
- Själv driva och leverera lösning på uppkomna frågor.
- Samarbeta med kvalitetsansvarig i delportföljen.
- Ta fram projektets arbetssätt avseende projektkvalitet (tex revisioner) genom att upprätta rutiner, mallar och verktyg inom dessa områden. Samt följa upp att projektmedlemmar följer dessa.
- I samråd med projektledare upprätthålla och följa upp projektets kvalitetssäkrande planer och rutiner (bland annat gällande kvalitetsstyrning, granskning, ändringshantering, dokumenthantering och revision).
- Granska projektdokumentation som planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal etc. som påverkar eller kan påverka projektets kvalitetsarbete.
- Delta i kvalitetsnätverk för utbyte av kunskap och erfarenhet.
- Säkerställa att projekt arbetar enligt Projekt och Programhandboken samt övrigt regelverk.
- Representera kunden och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
- Granska, utvärdera och följa upp leverantörer och deras underleverantörers program-/projektspecifika kvalitetsarbete.
- Planera och genomföra interna och externa kvalitetsrevisioner, samt följa upp avvikelser och iakttagelser.
- Verka för ordning och reda för samtliga styrande dokument.
- Delta i relevanta möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område, eller motsvarande.
- 3 års erfarenhet som projektingenjör, eller i liknade roll.
- 2 års erfarenhet från projekt inom liknande verksamhet (trafik, infrastruktur, samhällsplanering, offentlig verksamhet, teknik, bygg och anläggning, fordon, IT, etc.)
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- 2 års erfarenhet av att planera och leda möten och hålla presentationer och workshops.
- 2 års erfarenhet inom revisionsarbete och kvalitetsgranskning.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström