OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker nu en Projektingenjör med kunskap om fakturasystem och ekonomisystem. Du kommer som projektingenjör agera som projektledningsstöd till projektledaren, specialister och andra projektmedlemmar i enskilda projekt. Du kommer att stödja projektledaren i att leda och styra projektet med avseende på projektets tid, kostnad och innehåll.
Arbetsuppgifter:
- Leda och styra
- Tidsplanering
- Ekonomihantering
- Kravhantering
- Riskhantering
- Upphandling
- Kommunikation
- Administration
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 24 månaders erfarenhet de senaste 5 åren av arbete inom järnväg/väg som projektingenjör, projektledare eller delprojektledare.
- Eftergymnasial utbildning inom bygg- eller anläggningsteknik eller ekonomi, eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som av beställaren bedöms som likvärdig.
- Kunskap om fakturasystem och ekonomisystem.
- God kunskap om systemstöd för dokumenthantering/-delning.
- Erfarenhet av att ha samordnat kvalitetsarbetet med kravhantering, kontrollprogram eller motsvarande i ett järnväg-/vägprojekt.
- Erfarenhet av arbete med riskhantering i ett järnvägs-/vägprojekt i stödsystem
- Erfarenhet av arbete med tidplanering i ett järnvägs-/vägprojekt i stödsystemet Microsoft Project eller motsvarande.
- Då protokollföring är en viktig del av arbetet ställs krav på mycket god kommunikationsförmåga i svenska i främst skrift men också viktigt med god svenska i tal.
- God datorkunskap i Microsoft Office.
- B-körkort
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- har kunskap om systemen CDI och PLS2.
Önskemål om personliga egenskaper:
- är strukturerad.
- initiativtagande och har samarbetsförmåga.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström