OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en stöttande och varierande roll? Trivs du i en ständigt förändrande miljö och tycker det är intressant att lära sig nya saker? Samt är du nyfiken på uppdragsledning av stora projekt? Då kan detta vara rollen för dig. Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Företaget är ett globalt ingenjörs-, arkitektur- och konsultföretag som i Sverige har nästan 2000 medarbetare, fördelade på flera kontor över hela landet. Företaget erbjuder ett brett utbud av tjänster och tar ett långsiktigt helhetsansvar för de projekt dem är involverade i. Arbetar inom sektorerna byggnader, transport, miljö & hälsa, vatten, energi och management consulting.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som projektingenjör kommer du agera som spindeln i nätet. Du sköter mycket av projektadministrationen, som tex. Hantering av nya resurser i uppdraget, hålla organisationsplan och kontaktlistor uppdaterade, hålla samman framtagandet av material för månadsrapportering till kund, administrera nyhetsbrev samt göra mötesbokningar. Du ansvarar för minnesanteckningar i flera olika mötesforum. Vilket ger en stor möjlighet att lyssna in och lära dig. Du samarbetar gärna med andra och är lösningsorienterad och lyhörd för behov. Tycker du det är spännande och intressant med rutiner och arbetssätt så finns det även goda möjligheter att arbeta mer med det.
Du kommer att jobba i ett större infrastrukturprojekt, det är därför meriterande med tidigare erfarenhet eller relevant utbildning inom Infrastruktur. Eventuellt bakgrund från en entrepenörssida.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad högskole- eller universitetsutbildning eller erfarenhet som vi anser likvärdig.
- Stort intresse för byggnadsteknik, byggnadsproduktion eller infrastruktur.
- Goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel.
- Kan tala och skriva flytande på svenska och engelska då språken förekommer i det dagliga arbetet.
- Krav på minst tre års administrativ arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Som person är du
* Självgående
* Kommunikativ
* Strukturerad
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Gårda - Göteborg
* Tid: 08.00-17.00 med flex och möjlighet till arbete remote, viss del.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231