OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en viktig spelare i Trafikverkets underhållsverksamhet? Som projektingenjör är du med och möjliggör för människor och företag att komma fram smidigt, grönt och tryggt.
Projektingenjör vägunderhåll
Arbetsuppgifter
Vi som arbetar med underhåll i Mellersta regionen planerar, genomför och utvecklar underhållet på det statliga vägnätet, genom både förebyggande och långsiktigt underhåll. Just nu söker vi projektingenjörer som kommer att stödja distriktets projektledare som arbetar med BAS- och beläggningskontrakt väg - det vill säga bistå med planering, genomförande samt utveckling av det viktiga arbetet med underhåll av vägnätet.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja i administration, ekonomi, planering, genomförande och uppföljning avseende tid, kostnad, innehåll, riskhantering, kvalitet för ett eller flera projekt. Du medverkar även till att arbetet genomförs enligt lagar, regler, riktlinjer, förordningar samt interna arbetssätt och processer. Andra arbetsuppgifter är att stötta projektledaren i interna och externa kontakter med till exempel konsulter, entreprenörer, allmänhet, kommuner och projektets andra intressenter. Du stödjer även projektledaren i projekt- och byggmöten och är delaktig i upphandlingsarbetet. Arbetsuppgifterna har en stor variation och bidrar till att man får breda kunskaper om Trafikverkets verksamhet - förutom distriktets projektledare samarbetar du med underhållsingenjörer, controllers och kommunikatörer. Målsättningen är att du med tiden börjar driva mindre projekt på egen hand - vad det omfattar kan utvecklas utifrån dina intressen och verksamhetens behov.
"Jag som kommer vara din närmaste chef heter Christer Nederman Runbäck. Kommunikation och öppna dialoger är viktigt för mig - jag ser dem som en nyckel för att skapa effektiva och sammansvetsade laginsatser. Jag ser fram emot att utveckla vårt team och förbättra Trafikverkets underhållsåtagande, hoppas att du vill vara med på resan!"
Övrig information
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering kan webbaserade tester komma att användas som en del i urvalet. Om du går vidare till nästa steg i rekryteringen kommer inbjudan att genomföra tester skickas ut strax efter att sista ansökningsdagen har passerat. Håll därför utkik efter mail från oss!
Placeringsorten för denna tjänst är Karlstad. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan den finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas den 25 och 29 april 2024, via Skype.
Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande, självgående och tycker om att samordna. Du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt samt god förmåga att planera och strukturera. Du har ett helhetstänk och skapar utifrån detta genomförbara planer på kort och lång sikt. Dessutom har du god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt.
Vi söker dig som har:
civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning samhällsbyggnad (väg-och vattenteknik, byggteknik e.d.) eller samhällsplanering
minst 6 månaders erfarenhet i närtid av att arbeta med riskhantering, tidsplanering och ekonomihantering (budgetuppföljning och avvikelseanalys) inom tekniska projekt
goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
giltigt körkort för personbil.
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av att arbeta i anläggnings-/ drift-och underhållsprojekt
genomfört/deltagit i arbete med systemet GPD-analys samt erfarenhet av SPVA
kunskaper inom entreprenadjuridik.
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad!
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089