Projektinköpare

Projektinköpare

Arbetsbeskrivning

Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi utför även mindre mark- och anläggningsarbeten som en del av vår lokala närvaro på olika orter i Sverige.
En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom
Drift och underhåll av gator och vägar samt mindre anläggningsprojekt. Vi letar nu efter två stycken Projektinköpare som vill vara en del av vår mycket intressanta och utvecklande förändringsfas, där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen.


Rollen hos oss
Som projektinköpare ansvarar du för våra projektinköp. Du ingår i ett projektsupportteam under ledning av Area manager med uppgift att tillsammans med plastledningen genomföra våra projekt i rätt tid, till rätt kostnad och kvalitet.
Du involveras redan i anbudsprocessen och följer projekten från start till mål. Din huvudsakliga uppgift är att upphandla leverantörer som kan erbjuda de bästa lösningarna i förhållandet mellan pris och kvalitet, lägsta totalkostnaden för Terranor.
En del i uppdraget är att följa upp att leveranser till våra projekt sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer. Det ingår även att upprätta inköpsbudget för våra projekt och följa projektens kostnader för produkter och tjänster mot inköpsbudget.
Du ansvarar för att hålla i inköpsmöten tillsammans med platsorganisation och leverantör för att säkerställa inköpsavtalets uppfyllelse över tid samt tillsammans med Area manager och Platschef genomföra leveransuppföljning med utvalda leverantörer. Vi strävar att utveckla goda och långsiktiga relationer med våra leverantörer.
Du bidrar aktivt till att utveckla rollen som projektinköpare hos Terranor samt verktyg och systemstöd för inköpsarbetet.
Du ingår i Terranors inköpsgrupp som leds av vår centrala inköpsfunktion. Du rapporterar till Area manager.


Dina erfarenheter
Vi söker dig som har relevant universitets – eller högskoleutbildning inom inköp eller annat relevant område. Du ska ha erfarenhet av inköpsarbete från statliga och kommunala upphandlingar gällande drift och underhåll eller mark och anläggnings entreprenader. Du har goda kunskaper i AMA samt vana att skriva avtal baserade på AB, ABT och AB-U. Förhandlingsvana är ett krav och vi förväntar oss att du har goda kunskaper i entreprenadjuridik.
Du ska ha mycket goda färdigheter i svenska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper i bland annat MS Officepaketet ser vi som en självklarhet.


Dina egenskaper
Vi söker dig som motiveras av att utveckla och förbättra en verksamhet, samt av att uppnå
goda resultat tillsammans med kollegor och leverantörer. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda relationer med medarbetare, kollegor och leverantörer. Du uppskattar tydlighet, ärlighet och ordning och reda, vilket även speglar av sig på dig som person. Du ser möjligheter i stället för problem.
Du är självgående och drivs av ett högt engagemang med en inställning att vilja göra ditt bästa utifrån varje situation, både i självständigt arbete och tillsammans med andra.
Du tycker om att jobba i projektteam och kommunicera med kollegor och leverantörer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Ytterligare information
Anställningen är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.
Placering är förslagsvis i Växjö, Halmstad, Göteborg, Linköping, Jönköping, Örebro, Stockholm eller på annan ort i mellersta och södra Sverige där vi har verksamhet. Se vår hemsida https://terranor.se/kontakt/#regional-contacts för våra etableringar.
Resor ingår i tjänsten.
Tillträdesdag: Så fort som möjligt, enligt överenskommelse.


Vi erbjuder
Här på Terranor erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.
Hos oss är det du som påverkar din utveckling.


Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Head of Sweden, Per Sjöblom, på tel: 070-371 13 75.
Vi har ett löpande urval så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 1 april 2022.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Mitt eller Region Syd
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 26 maj 2022

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024